Audi nie wypada ładować pod jakimś marketem. Powstała… luksusowa ładowarka

Audi nie wypada ładować pod jakimś marketem. Powstała... luksusowa ładowarka

(fot. Audi)

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby podłączyć Audi do dowolnej ładowarki, wyposażonej w złącze Type 2 lub CCS. Firma postanowiła jednak przygotować wyjątkowe stacje, w których będzie można naładować samochód, a także zrelaksować się w eleganckiej przestrzeni wypoczynkowej.

Audi charging hub to znacznie więcej niż zwykła ładowarka

W maju tego roku mogliśmy usłyszeć, że niemiecki producent samochodów planuje wybudować luksusowe ładowarki przeznaczone do samochodów elektrycznych. Na realizację tego projektu nie musieliśmy długo czekać. Pierwsze takie centrum właśnie zostało uruchomione.

Zanim jednak przejdziemy do dokładniejszego przedstawienia Audi charging hub, należy zauważyć, że ładowanie elektrycznych aut na publicznych punktach nie zawsze jest wygodne. Jasne, gdy mamy możliwość podłączenia do ładowarki i następnie pójścia na zakupy lub do restauracji, można mówić o całkiem sporym komforcie.

Trudno jednak każde ładowanie wykorzystywać w celu pochodzenia po sklepach czy zjedzenia obiadu. Tym bardziej, gdy jesteśmy w trasie i w pobliżu ładowarki znajduje się co najwyżej sklep spożywczy lub McDonald’s. Wówczas często jedyną opcją pozostaje siedzenie w samochodzie.

Producent z Ingolstadt postanowił rozwiązać powyższy problem, a dokładniej uprzyjemnić czas oczekiwania na naładowanie się akumulatorów. Na terenie Centrum Wystawowego w Norymberdze został otwarty punkt ładowania elektryków, który – oprócz stanowisk do ładowania – zapewnia również specjalnie przygotowaną przestrzeń do odpoczynku lub pracy.

Cały „salon bez barier” ma powierzchnię około 200 metrów kwadratowych. Znajdziemy w nim fotele, kanapy, stoliki czy miejsca, w których można wygodnie usiąść i korzystać z laptopa. Dodatkowo, Audi wyposażyło swoje centrum w 98-calowy ekran, na którym można m.in. konfigurować modele samochodów, uzyskać informacje na temat działania centrum albo poznać aktualny poziom naładowania elektrycznego auta.

Ponadto, klienci mają dostęp do innych usług – są to między innymi: stacja wymiany akumulatorów do rowerów elektrycznych, wypożyczalnia skuterów elektrycznych, informacje o różnych produktach Audi, a także jazdy testowe modelami Q4 e-tron i RS e-tron GT.

Co więcej, firma oferuje na stacji dostawę posiłków w systemie just-in-time, ekskluzywny automat z przekąskami i napojami oraz mobilną opiekę nad samochodami.

(fot. Audi)

Co z ładowaniem samochodów?

Wszystko brzmi naprawdę interesująco, ale najważniejszą funkcją stacji jest ładowanie samochodów elektrycznych. Tutaj również Audi nie ma żadnych powodów do wstydu. Klienci mogą ładować auta elektryczne w sześciu punktach – z mocą do 320 kW.

Łącznie, przy założonych 200 kW mocy wejściowej huba, w ciągu dnia można naładować około 80 pojazdów, nie osiągając przy tym granic krytycznych systemu magazynowania energii. Warto dodać, że centrum ładowania w Norymberdze ma około 2,45 MWh pojemności tymczasowej i potrzebuje jedynie zasilania około 200 kW zielonej energii z ogólnodostępnej sieci niskiego napięcia.

Co ciekawe, Audi charging hub nie jest ograniczone wyłącznie do elektrycznych „czterech pierścieni”. Stacja otwarta jest również na samochody innych producentów, aczkolwiek właściciele e-tronów mają jedną przewagę – za pomocą mobilnej aplikacji mogą wcześniej zarezerwować wolne miejsca.

Niemiecki producent ma nadzieję, że otwarta luksusowa ładowarka sprawdzi się również na terenach miejskich. Ma być ona świetnym wyborem dla osób, które nie mają możliwości ładowania samochodów w domach, a nie chcą spędzać czasu na zwykłych publicznych ładowarkach.

Exit mobile version