Inteligentne skrzyżowania już działają w Manchesterze

inteligentne skrzyżowania

Lokalna instytucja, odpowiedzialna za zarządzanie siecią dróg, Transport for Greater Manchester, ogłosiła wprowadzenie 20 inteligentnych skrzyżowań w całym mieście. Dzięki wykorzystaniu czujników, infrastruktura będzie mogła płynnie zarządzać ruchem drogowym. Oznacza to, że różne środki transportu będą mogły uzyskać priorytet przejazdu w zależności od ruchu.

Manchester, jako pierwszy w Wielkiej Brytanii, wprowadzi inteligentne skrzyżowania wyposażone w specjalne czujniki. Dzięki temu miasto będzie w stanie, w wybranych miejscach, nadać priorytet przejazdu dla niektórych pojazdów, tym samym usprawniając ruch. Program został opracowany przy współpracy z firmą AI Vivacity Labs. Jego celem jest promowanie aktywnych trybów podróżowania takich, jak, między innymi, spacery czy jazda na rowerze.

Inteligentne skrzyżowania przyszłością miast?

Projekt inteligentnych skrzyżowań został po raz pierwszy uruchomiony na początku 2020 roku. Obecnie jest skalowany tak, aby docelowo działać w 20 miejscach na raz. Brytyjski Minister Infrastruktury Cyfrowej, Matt Warman, powiedział, iż technologia ruchu to tylko jeden z wielu przełomowych obszarów, który rząd finansuje, aby usprawnić działanie dużych miast. Wielka Brytania w pełni popiera inicjatywy, które będą w stanie ulepszyć transport miejski i skrócić czas podróży, a także zmniejszyć zanieczyszczenia.

Wdrożenie inteligentnych skrzyżowań jest częścią trzyletniego programu współfinansowanego przez Innovate UK w celu wykorzystania sztucznej inteligencji do optymalizacji ruchu.

Na rezultaty trzeba będzie poczekać

Finalnym celem Manchesteru jest stworzenie aktywnej sieci drogowej, składającej się z 2896 kilometrów. W ten sposób miasto chce stworzyć idealne warunki dla rowerzystów oraz pieszych i tym samym zapewnić im bezpieczeństwo. Po ukończeniu, Bee Network będzie największą w Wielkiej Brytanii połączoną siecią rowerową i pieszą.

Algorytmy sztucznej inteligencji i sensory mają dbać o to, aby każde skrzyżowanie priorytetyzowało aktywnych uczestników ruchu.  Na papierze wygląda to świetnie.

Exit mobile version