Oculus Quest 2 – pora na tanie gogle do wirtualnej rzeczywistości

Oculus Quest 2

fot. Oculus

Oculus zaprezentował nowe gogle do wirtualnej rzeczywistości – model Quest 2. Urządzenie ma być dostępne w przystępnej cenie i zapewnić użytkownikom łatwy dostęp do świata VR.

Facebook podczas konferencji Connect ogłosił wprowadzenie na rynek zupełnie nowego zestawu do wirtualnej rzeczywistości – Oculus Quest 2. Urządzenie jest już dostępne w systemie przedsprzedaży, a od 13 października będzie także dostępne do zakupu w 22 krajach. Quest 2 ma w domyśle zastąpić urządzenia takie, jak pierwsza generacja sprzętu Oculusa oraz model Rift S.

Oculus Quest 2 – nowy sprzęt do VR dla mas?

Oculus Quest 2 to sprzęt, który naprawia wiele wad swoich poprzedników. Samo akcesorium działa w sposób niezależny i bezprzewodowy, co daje zupełnie nowe możliwości dla użytkowników. Firma pochwaliła się, iż Quest 2 posiada nie tylko ekrany z lepszą rozdzielczością, ale również jest w stanie zapewnić większą płynność oraz dłuższy czas pracy na baterii. Oculus postawił na technologię LCD, która zapewnia obraz o rozdzielczości około 1830 na 1920 pikseli na każde oko. Częstotliwość odświeżania obrazu wyniosła 90Hz, co zapewne zwiększy realizm podczas korzystania z wirtualnej rzeczywistości.

Facebook zapewnił także, iż Quest 2 jest około 10 proc. lżejszy od poprzedniej generacji sprzętu. Do zestawu wraz z nowymi goglami, firma dodaje także dwa kontrolery Touch, które zostały lepiej zoptymalizowane pod kątem śledzenia ruchu. Same kontrolery mają także oferować zupełnie nowe wrażenia haptyczne w dłoniach.

Nowy zestaw może zwiększyć popularność VR

W Stanach Zjednoczonych za Oculus Quest 2 trzeba będzie zapłacić 299 dolarów. Cena dla rynku europejskiego została ustalona na poziomie 349 euro za sztukę. Można się jednak spodziewać, że w Polsce będziemy musieli zapłacić za opisywane gogle jeszcze więcej – podobna sytuacja miała miejsce w przypadku poprzednich generacji sprzętów od Oculusa.

Jakby nie patrzeć, Oculus Quest 2 może stać się tańszą przepustką do świata VR na rynku masowym. Wirtualna rzeczywistość jest jeszcze polem, które raczkuje wśród przeciętnych konsumentów, ale sytuacja może zacząć się dynamicznie zmieniać.  

Exit mobile version