Xiaomi ma pomysł na inteligentny materac

Xiaomi

fot. Unsplash.com

Xiaomi oficjalnie zapowiedziało rozpoczęcie prac nad inteligentnym materacem do łóżka. Produkt trafi do serwisu crowdfundingowego i to użytkownicy zdecydują czy będą chcieli go zobaczyć w regularnej sprzedaży.

Inteligentny materac Xiaomi 8H Smart Mattress ma zostać wyceniony na równowartość 4599 juanów. W przeliczeniu na złotówki daje to około 2600 złotych. Nie wiadomo jednak, jak dokładnie będzie plasowała się jego finalna cena oraz czy kiedykolwiek zostanie on wprowadzony do masowej produkcji.

Jak działa inteligentny materac Xiaomi?

Inteligentny materac Xiaomi Smart Mattress 8H ma pozwalać na automatyczne dopasowanie miękkości lub twardości całej konstrukcji, a także będzie w stanie dopasować się na bieżącego do pozycji przyjmowanej podczas spania przez użytkownika. Co ciekawe, cała konstrukcja pozwala także na inteligentną zmianę podziału materaca na prawą i lewą jego połowę. Ponadto, producent chwali się, iż Smart Mattress 8H jest w stanie wykorzystać tryb wspomagania snu działający w oparciu o 5 różnych algorytmów.

Do swojego materaca Xiaomi dołącza także specjalną poduszkę powietrzną, która jest zintegrowana z całą konstrukcją, aby zapewnić użytkownikom lepszy poziom snu.

Ponadto, cały inteligentny materac Xiaomi jest w stanie również regulować miękkość dookoła ramion, talii i okolicy lędźwiowej użytkownika. Całość jest kompatybilna z aplikacją Miija i umożliwia sterowanie bezprzewodowe oraz z wykorzystaniem asystenta głosowego XiaoAI.

fot. Xiaomi

Przerost formy nad treścią?

Czy inteligentny materac to naprawdę coś, czego potrzebuje każda osoba? Ciężko powiedzieć. Na pierwszy rzut oka faktycznie może wyglądać to na przerost formy nad treścią, jednak po dłuższym zastanowieniu taki produkt może być faktycznie przydatny. Szczególnie w przypadku użytkowników borykających się na co dzień z bólem kręgosłupa lub innymi schorzeniami.

Obecnie nie wiadomo czy Xiaomi Smart Mattress 8H pojawi się w sprzedaży – o wszystkim zadecyduje wspomniana kampania finansowania społecznościowego.

Exit mobile version