Xiaomi pokazało kilka możliwości technologii UWB. Wykorzystując fale radiowe o niskiej częstotliwości, Chińczycy wskazali na to, jak łatwo można sterować wybranymi, inteligentnymi sprzętami znajdującymi się w domu użytkownika.
Xiaomi zaprezentowało wykorzystanie technologii UWB do kontrolowania inteligentnych sprzętów w gospodarstwie domowym. Chińska firma wie, iż obecnie wielu użytkowników korzysta ze swoich smartfonów do kontrolowania wybranych akcesoriów – często za pośrednictwem lokalnej sieci Wi-Fi. UWB działa jednak nieco inaczej. W tym przypadku emitowane fale radiowe o niskiej częstotliwości zamieniają smartfona w swoisty pilot do konkretnych urządzeń.
Xiaomi widzi przyszłość w UWB
UWB to technologia, której nie należy mylić z ultraszerokopasmową siecią 5G. Cała technologia wykorzystuje do działania fale radiowe o niskiej energii, krótkim zasięgu, ale jednocześnie wysokiej przepustowości. Xiaomi w tym przypadku korzysta z pasma 500 MHz. Tego typu częstotliwość jest często wykorzystywana także przez monitory bezprzewodowe, routery czy chociażby drukarki przenośne. Xiaomi widzi jednak nieco inne zastosowanie w UWB.
Dzięki wspomnianej technologii, firma zapewnia swoim sprzętom swoistą orientację przestrzenną, prawie jak w przypadku wewnętrznego GPS. Dzięki temu Chińczycy są w stanie określić, na co dokładnie użytkownik będzie kierował swojego smartfona. UWB jest więc świetnym kanałem komunikacji pomiędzy urządzeniami. Wystarczy wskazać smartfona na dane sprzęt, a całość zacznie działać tak, jak po lokalnej sieci Wi-Fi. Nie jest wymagana żadna inna łączność.
Do rynku konsumenckiego długa droga
Oczywiście magiczna komunikacja przez UWB nie dzieje się sama. Do działania technologia potrzebuje specjalnej anteny umieszczonej w smartfonie – nie jest ona dostępna we wszystkich modelach na rynku. Xiaomi nie jest jednak jedyną firmą, która interesuje się wykorzystaniem UWB na szeroką skalę. W ostatnim czasie podobne rozwiązania prezentował także Samsung.
Wraz z czasem UWB stanie się na pewno pomysłem bardziej powszechnym. Wszystko to z korzyścią dla nas, konsumentów.