Amazon otwiera swój w pełni zautomatyzowany sklep

Amazon

fot. Amazon

Amazon otworzył sklep Fresh Food, który wykorzystuje zautomatyzowane rozwiązania ułatwiające i przyspieszające proces zakupów. Nad wszystkim czuwa również asystentka głosowa firmy i inteligentne głośniki.

Pierwsza lokalizacja sklepów Fresh Foods marki Amazon została otwarta. Sklep mieści się przy Woodland Hills w Los Angeles i wykorzystuje zautomatyzowane rozwiązania amerykańskiego producenta. Klienci mogą odwiedzać go codziennie od 7 do 22.

Centralnym punktem sklepu stał się Dash Cart od firmy Amazon, który ma sensory oraz inne czujniki skanujące przedmioty wkładane do koszyka przez użytkownika. Po zakończeniu zakupów, stosowna suma jest odejmowana z karty kredytowej połączonej z kontem Amazon.

A to jeszcze nie wszystko.

fot. Amazon

Amazon wie, że automatyzacja to przyszłość

Koszyk Amazon Dash Cart pozwala na inteligentne skanowanie zakupów oraz praktyczną obsługę bez konieczności kontaktu z kasjerem. W tym przypadku Amazon ogranicza jednak wielkość zakupów. Jeśli nie zmieszczą się one w dwóch torbach, użytkownik będzie musiał podejść do klasycznej kasy.

Jeśli to za mało, w sklepie Fresh Foods znalazły się także stacje Echo Show, w których można poprosić Alexę o wskazanie konkretnego produktu oraz jego miejsca na półce. Oprócz artykułów spożywczych, Amazon pozwala także na odbieranie w swoim sklepie dostaw wykonanych przy pomocy usługi Amazon Prime – tego samego dnia. Sprawa dotyczy także produktów spożywczych.

Obsługa jest więc kompleksowa.

Pandemia wstrzymuje plany firmy

Ze względu na pandemię koronawirusa, Amazon wstrzymał tymczasowo swoją ekspansję w wielu obszarach handlowych – w tym w rozwoju sklepów stacjonarnych. Firma planuje jednak powrót do pełnej wydajności po zakończeniu pandemii oraz prezentację zupełnie nowych technologii usprawniających proces zakupów. Nie tylko tych dokonywanych za pośrednictwem internetu.  

Exit mobile version