Robot KT 2. generacji ułatwia obsługę hotelową w Korei

KT

Firma KT to największe przedsiębiorstwo telekomunikacyjne w Korei Południowej. Jej robot GiGA Genie 2. generacji, nazwany N Bot, ułatwia i ulepsza obsługę pierwszego autonomicznego koreańskiego hotelu Novotel Ambassador Dongdaemun w Seulu.

Współpraca kluczem do sukcesu

W celu ulepszenia pierwszej iteracji swojego produktu, firma współpracowała z producentem samochodowym Hyundai – a dokładniej, z jego działem robotyki. N Bot rozpoczął swój pierwszy staż hotelowy 30 kwietnia br.

Robot ten to wspólne dzieło koreańskich firm / fot. Aithority

N Bot wykorzystuje najnowsze technologie, takie jak mapowanie trójwymiarowej przestrzeni, autonomiczna jazda i rozpoznawanie głosu. Goście hotelowi mogą go więc poprosić o wodę, czyste ręczniki, lub inne usługi, zarówno przez wbudowany ekran dotykowy, jak i głosem, traktując N Bota jako asystenta.

Cel powstania robota KT

Jak mówi szef działu AI firmy, Chae-Hee, N Bot szczególnie przydaje się w dzisiejszych czasach, kiedy klienci oczekują jak najmniej kontaktu z ludzkim personelem. Wspomina on także, że spółka ma zamiar umieścić takie roboty w innych miejscach, które odwiedzamy codziennie, takich jak restauracje, kawiarnie i biura.

Pierwsza generacja robota sprzed roku / źródło: NEWS CENTER

W porównaniu do pierwszej generacji robota, tegoroczny N Bot jest o 40% szybszy, a jego bateria jest o 30% bardziej wytrzymała. Zmieniono też jego wygląd. Pierwszy robot obsłużył w ciągu 6 miesięcy 211 pokojów, a klienci szczególnie lubili korzystać z jego usług późnym wieczorem.

Oprócz obsługi hotelowej, rezydencja ta używa N Bota jako narzędzia promocyjnego. Można zobaczyć go więc na ulicach Seulu. Z takim marketingiem wystarczy tylko czekać, aż właściciele innych hoteli zaczną korzystać z takich robotów. Pytanie brzmi, kiedy zawita on do Polski…

Exit mobile version