Dane przedstawione przez firmę Samsung nie pozostawiają wątpliwości. My, Polacy, chcemy kupować znacznie większe telewizory, niż jeszcze kilka lat temu. Komfort oglądania materiałów wideo okazuje się mieć bardzo duże znaczenie.
Jeszcze kilka lat temu, za duży telewizor, uznawany był ten o przekątnej 42 czy 43 cale. Kiedy już urządzenia o tej wielkości zdążyły się się zadomowić w naszych mieszkaniach, miano dużych telewizorów, zyskały te o przekątnej ekranu 55 cali. Wygląda na to, że wkrótce i nad nimi przejdziemy do porządku dziennego, poszukując czegoś sporo większego.
55 cali bardziej popularne od 32
Zgodnie z raportem z badań, przeprowadzonych na zlecenie firmy Samsung, w 2020 roku w Polsce więcej nabywców znajdą telewizory o przekątnej 55 cali, niż 32 cale. Co prawda już od 2018 roku telewizory o przekątnej 55 cali i większej stanowią ponad 55% sprzedaży telewizorów Samsung w Polsce, jednak ta przewaga nigdy nie była tak bardzo widoczna, jak do tej pory.
Dodatkowo, analitycy przewidują, że do 2024 roku aż 25% rynku będą stanowiły telewizory z ekranami o przekątnej 65 cali. Takiemu trendowi z pewnością nie można się dziwić. Akurat w przypadku telewizorów, powiedzenie, że rozmiar ma znaczenie, jest w pełni zasadne.
Telewizory 70+ mocne jak nigdy dotąd
Samsung zakłada, że w 2020 roku, w Polsce, uda mu się sprzedać niemal 900 tysięcy telewizorów o przekątnej 55 cali i większych. 20 tysięcy z nich będą stanowić urządzenia największe – z ekranami o przekątnej powyżej 75 cali. Jak tłumaczą przedstawiciele Samsunga, sprzedaż tak dużych telewizorów rośnie, ponieważ działamy perspektywicznie. Telewizory to urządzenia, które zmieniamy raczej rzadko, dlatego, gdy już to robimy, chcielibyśmy, by kupowany model zapewniał odpowiednie wrażenia przez jak najdłuższy czas.
My Polacy zakup nowego telewizora traktujemy jako kilkuletnią inwestycję w główne źródło domowej rozrywki. Jeśli zatem przed wyborem większego ekranu powstrzymuje nas nieuzasadniona obawa, że będzie on zbyt duży, to warto to jeszcze raz przeanalizować. Pojawiająca się już kilka dni po zakupie myśl, że jednak można było wybrać ten większy telewizor, potrafi skutecznie odebrać przyjemność z oglądania
Grzegorz Stanisz, Szef sprzedaży RTV Samsung Electronics Polska
Popularność dzięki niższej cenie
Czynnikiem, który najbardziej przyczynił się do popularyzacji telewizorów o większych przekątnych jest ich spadająca cena. Samsung informuje, że 5 lat temu ceny telewizorów 70-calowych kształtowały się na pułapie około 14 tysięcy złotych. Obecnie ich wartość spadła dwukrotnie – znajdziemy modele już za mniej niż 7 tysięcy złotych.
W ostatnich latach duże telewizory przestały być dobrem luksusowym, o czym świadczy ich szybko rosnąca popularność. Wygląda na to, że w najbliższych latach urosną jeszcze bardziej.