Sztuczna inteligencja Samsunga i partnerów będzie walczyć z COVID-19

sztuczna inteligencja

Samsung, Kakao i SK Telekom połączyły swoje siły, aby opracować technologię sztucznej inteligencji, która przyda się w walce z COVID-19. To nie pierwszy raz, kiedy stosowne algorytmy są wykorzystywane do pokonania pandemii koronawirusa.

Samsung ogłosił, iż połączył siły z SK Telekom oraz Kakao, aby opracować technologię sztucznej inteligencji, która będzie w stanie pomóc w walce z pandemią COVID-19. Opisywane trzy firmy utworzyły wspólną grupę badawczo rozwojową, aby stworzyć modele, które będą w stanie śledzić infekcje oraz oferować ludziom profilaktyczne porady związane z ich zdrowiem.

Sztuczna inteligencja w walce z COVID-19

Platforma sztucznej inteligencji rozwijana przez Samsunga, przy współpracy z Kakao i SK Telekom, ma zostać ukończona na początku 2021 roku. Wiadomo już, iż będzie ona w stanie zaoferować pomoc użytkownikom w zwalczaniu skutków pandemii COVID-19. Sam model będzie w stanie również odpowiadać na pytania za pośrednictwem specjalnego głosu. W przyszłości, Samsung, Kakao i SK Telekom planują udostępnić platformę programistom i instytucjom publicznym. Do tego wszystkiego przedsiębiorstwa chcą zaprosić również inne firmy krajowe oraz międzynarodowe.

Samsung, Kakao i SK Telekom już teraz oferują inteligentne głośniki, w których działa sztuczna inteligencja. Nie jest to więc pierwszy projekt wspomnianych marek. Oprócz tego, Samsung pracuje również nad projektem NEON, który zakłada stworzenie realistycznych awatarów do zaimplementowania w wielu środowiskach. Oczekuje się, że NEONy będą wykorzystywane w bankowości, obsłudze klienta, opiece zdrowotnej, handlu i mediach.

Exit mobile version