Na krakowskie ulice wyjechał elektryczny autobus Irizar

Irizar ie tram

(fot. Irizar)

Elektryczne autobusy są coraz częstszym widokiem w polskim miastach. Mimo tego, Irizar ie tram z pewnością wyróżnia się w tłumie, a to za sprawą wyglądu, mogącego kojarzyć się z nowoczesnym wagonem tramwaju.

Nowy autobus w Krakowie

Elektromobilność to nie tylko samochody osobowe. Co prawda to o nich zazwyczaj jest najgłośniej, szczególnie w ostatnich latach, należy jednak mieć na uwadze, że elektryfikacja dotyka również innych pojazdów, w tym również autobusów miejskich.

Oczywiście spalinowy autobus wciąż jest lepszym wyborem na długie trasy, ale w mieście odczuwalnie lepiej może sprawdzić się model w pełni elektryczny. Po pierwsze, oferowany zasięg powinien w wielu scenariuszach okazać się wystarczający. Po drugie, elektryki właśnie w warunkach miejskich radzą sobie najlepiej.

Nie powinno więc dziwić, że Kraków zdecydował się rozpocząć testy Irizar ie tram, czyli w pełni elektrycznego autobusu. Uwagę zwraca przede wszystkim jego wygląd, wyróżniający się na tle zazwyczaj „kanciastych” modeli poruszających się po polskich drogach.

Nowy autobus będzie poruszał się na linii nr. 169, a przez kolejne dni będzie jeździł także na liniach nr. 124 i 424. Testy planowane są do 28 stycznia.

(fot. Irizar)

Nowoczesny i dobrze wyposażony

Na pokładzie Irizar ie tram znajdziemy klimatyzację, monitoring i system informacji dla pasażerów. Warto podkreślić, że jest on również wyposażony w specjalną przestrzeń, przyciski i uchwyty dla osób z ograniczoną mobilnością. Dodatkowo, producent zastosował platformę znacząco ułatwiającą wjazd osobom poruszającym się na wózkach.

(fot. MPK S.A. Kraków)

Autobus ma 12 metrów długości i jest w stanie zabrać 105 pasażerów. Wyposażony jest w silnik o mocy 180 kW, a maksymalny moment obrotowy wynosi imponujące 1500 Nm. Nie wiemy, jaki dokładnie oferuje zestaw akumulatorów, ale na jednym ładowaniu ma przejeżdżać do 250 km, co jest wartością w zupełności wystarczającą.

Irizar ie tram może być ładowany z wykorzystaniem wtyczki, a także pantografu. Jak informuje MPK S.A. w Krakowie, obsługiwane jest zarówno wolne, jak i szybkie uzupełnianie energii w akumulatorach.

Exit mobile version