(źródło: InPost) InPost Pay
(źródło: InPost)

Sztuczna inteligencja na ratunek klientom paczkomatów – InPost oficjalnie uruchamia Voicebota

InPost, lider platform dostawczych europejskiego e-commerce oficjalnie ogłosił  uruchomienie Voicebota. System, opierający się na sztucznej inteligencji, potrafi odpowiadać na telefony klientów i udzielać pomocy w najczęściej spotykanych sytuacjach.

Robot na usługach InPostu

Nie da się zaprzeczyć – paczkomaty świętują tryumfy. W pandemicznej rzeczywistości jest ich coraz więcej i pojawiają się w coraz większej liczbie miejsc. Jak to jednak bywa z rozrostem – więcej paczek i paczkomatów to więcej problemów. Najnowsze rozwiązanie wprowadzane przez InPost ma rozwiązać przynajmniej część z nich.

Wyszkolony Voicebot Mat to automatyczny system obsługi klientów dzwoniących na infolinię InPostu. Dzięki warstwie sztucznej inteligencji bot jest w stanie obsłużyć całą gamę podstawowych zapytań:

  • Przede wszystkim Mat natychmiastowo przyporządkowuje paczki do numeru z którego wykonano połączenie, niezależnie od tego czy klient nadał paczkę lub czeka na jej dostarczenie.
  • Mat udziela wszelakich informacji na temat statusu przesyłki. Voicebot przypomni klientowi lokalizację oraz w przypadku, gdy ten nie ma jeszcze aplikacji, wyśle SMS z kodem odbioru.
  • System doskonale orientuje się również, kiedy paczka jest w rękach kuriera. Jeżeli klient ma potrzebę ustalenia szczegółów odbioru, numer komórkowy kuriera zostanie udostępniony.
  • Zero potrzeby wstukiwania numerów przesyłki czy zamówienia na klawiaturze. Wystarczy podyktować Matowi numer przesyłki.
  • Jeżeli klient uzna, że mimo wszystko potrzebuje porozmawiać z konsultantem – Mat podziękuje za rozmowę i przełączy do jednego z wielu konsultantów InPost.
Voicebot Mat (Źródło: Inpost)
Voicebot Mat (Źródło: Inpost)

System, który ciągle się uczy

Choć Voiceboty to przyszłość – nie są jeszcze idealne i muszą być nieustannie rozwijane. InPost doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego Mat zapisuje pytania nierozpoznane i kieruje je do zespołu projektowego. Twórcy na bieżąco przygotowują materiał edukacyjny dla bota, a po szeregu testów potwierdzających – nowe funkcje zostają udostępnione do rozmowy z klientem.

W najbliższej przyszłości planowane jest wdrożenie kolejnych funkcji u Mata – jeszcze szersza wiedza w zakresie usług i transportu paczek oraz rejestrowanie i rozwiązywanie problemów związanych z przesyłkami.

Z Matem miała okazję rozmawiać Kasia już w grudniu – jednak dopiero teraz InPost postanowił podzielić się informacją o jego wprowadzeniu. Wygląda zatem na to, że jest już gotowy na starcie z większą liczbą klientów.