Technologia pędzi do przodu. Firmy starają się coraz bardziej udoskonalać swoje produkty, w ten sposób, aby jak najbardziej ułatwić życie przyszłym i obecnym użytkownikom. Volvo integruje i testuje nową technologię ładowania bezprzewodowego, która umożliwia kierowcom pojazdów elektrycznych wygodne ładowanie z mocą ponad 40 kW bez wysiadania z samochodu. Wszystko w ramach programu testowania alternatywnych opcji ładowania.
Volvo testuje nową technologię ładowania bezprzewodowego
Szwedzki koncern rozpoczyna swoje testy na miejskich ulicach. W ten sposób jest najłatwiej ocenić potencjał używanej technologii dla przyszłych samochodów elektrycznych. Prace badawcze mają trwać trzy lata, podczas których niewielka flota w pełni elektrycznych samochodów Volvo XC40 Recharge będzie służyła jako taksówki firmy Cabonline, będącej największym operatorem taksówek w regionie skandynawskim. Oczywiście każdy z samochodów, gdy zajdzie tylko taka potrzeba, będzie ładowany bezprzewodowo na stacjach znajdujących się w mieście Göteborg w Szwecji.
Volvo dba o zielone miasta w Szwecji
Samochody, obsługujące tę technologię, zostały wypuszczone na drogi Zielonych Stref w Göteborgu. W ten sposób firma jest w stanie wypróbowywać, jak spisują się w rzeczywistym środowisku. Dodatkowym plusem jest możliwość sprawdzenia, czy to rozwiązanie zdaje egzamin i warto je kontynuować w przyszłości. Dzięki współpracy Volvo oraz władz miasta, przedsiębiorstwo otrzymuje bezpośrednie informacje zwrotne na temat postępów projektu oraz poziomu zadowolenia mieszkańców.
Za ładowanie bezprzewodowe odpowiedzialny jest Momentum Dynamics – jako dostawca bezprzewodowych systemów ładowania elektrycznego jest w stanie zapewnić dobrej jakości sprzęt, pozwalający na uzyskanie optymalnych wyników.
Jak obywa się bezprzewodowe ładowanie samochodów?
Ładowanie rozpoczyna się automatycznie, gdy kompatybilny pojazd zaparkuje nad ładowarką wbudowaną w ulicę. Następnie stacja ładująca przesyła energię przez podkładkę ładującą, która jest odbierana przez odbiornik w samochodzie. Łatwe dopasowanie każdego samochodu będzie możliwe poprzez zastosowanie kamer 360 stopni.
Auta Volvo będą na drogach około 12 godzin dziennie i, w założeniu, przejadą około 100000 km rocznie. Dzięki temu kierowcy będą mieli możliwość pełnego wykorzystania elektrycznych samochodów, przy okazji sprawdzając ich realną wytrzymałość.