Lokowanie produktów na YouTube nie jest widoczne zbyt wyraźnie? Wkrótce, jeśli jakimś cudem przegapisz reklamę produktu w filmie, będziesz mógł nadrobić zaległości i to bardzo szybko.
Jednym z najpopularniejszych sposobów na zarobek internetowych twórców jest lokowanie produktów. W zamian za wzmiankę albo krótką demonstrację reklamowanego produktu, najczęściej sprytnie wplecioną w treść materiału, otrzymują ustaloną gratyfikację finansową. Czy dzięki temu oglądający chętniej decydują się na zakup konkretnego towaru? Z pewnością działa tu siła autorytetu ulubionego twórcy, który przecież nie może się mylić. Co jednak w sytuacji, gdyby jakimś cudem ktoś przegapił wplecioną w film reklamę? Algorytmy YouTube zadbają, by ewentualna zaległość została jak najszybciej nadrobiona.
AI rozpozna produkty umieszczone w filmie
Dzięki odpowiedniemu treningowi algorytmów AI, możliwa będzie automatyczna detekcja produktów umieszczonych w filmach publikowanych na platformie YouTube. W praktyce funkcja ma działać następująco: w przypadku stwierdzenia, że w danym filmie umieszczono konkretny produkt i jego skutecznej identyfikacji, wśród rekomendacji kolejnych filmów, użytkownik otrzyma możliwość albo obejrzenia kolejnego materiału, na temat danego towaru, albo przejścia na stronę internetową, gdzie uzyska na jego temat więcej informacji i będzie mógł go kupić.
Oczywiście, nowa technologia ma służyć, przede wszystkim, reklamodawcom i zwiększać zasięgi reklam (a co za tym idzie szanse na skuteczną sprzedaż), a nie ułatwiać życie użytkownikom, niemniej kolejne zastosowanie AI zasługuje na wzmiankę.
Sztuczna Inteligencja i eCommerce – zakochana para?
W czasach gdy dostęp do sklepów stacjonarnych został mocno utrudniony, rola eCommerce rośnie z dnia na dzień. Wiele platform handlowych i usługowych decyduje się z tego powodu na wdrożenie kolejnych narzędzi, mających ułatwiać łączenie w pary potencjalnych kupujących z idealnie dobranymi do ich oczekiwań towarami. Szczególnie chętnie wykorzystywanym narzędziem, służącym do tego celu jest Sztuczna Inteligencja. To właśnie ona, dzięki analizie bazy danych klientów i ich zachowań w poszczególnych serwisach, jest w stanie precyzyjnie rekomendować produkty, które mogłby trafić w gusta konkretnego użytkownika.
Czy przekłada się to korzystnie na wzrost sprzedaży? Z pewnością tak, w końcu każdy z nas woli oglądać towary dostosowane do jego potrzeb, od oferty ogólnej, opracowanej na podstawie rynkowych badań.
Niezależnie od tego, jak potoczą się dalsze losy branży eCommerce, jednego możemy być pewni. Wkrótce, w serwisie YouTube, zobaczymy jeszcze więcej reklam.