Alexa doczekała się zupełnie nowej funkcjonalności. Sztuczna inteligencja Amazona będzie w stanie niejako przewidzieć to, o co dokładnie chce zapytać użytkownik. Wraz z wdrożeniem, Amazon podał także kilka przykładów tego, jak całe rozwiązanie będzie działać w praktyce.
Amazon stara się uczynić asystentkę Alexa nieco mądrzejszą. Sztuczna inteligencja amerykańskiej firmy ma teraz lepiej rozpoznawać kontekst pytania użytkownika i niejako przewidywać, co chciałby on zobaczyć w odpowiedzi. Jako przykład, Amazon podaje zapytanie o pogodę w Seaside Beach – po udzieleniu odpowiedzi, Alexa będzie także proponowała pokazanie obrazu z kamerki z plaży, aby pokazać użytkownikowi pogodę na bieżąco.
Chociaż sam proces może się wydawać łatwy dla użytkownika, Amazon twierdzi, że algorytmy stojące za nową funkcjonalnością są naprawdę wyrafinowane.
Amazon Alexa zrozumie nie tylko pytanie, ale też jego kontekst
Amazon zdradził, iż nowe algorytmy Alexy zostały bardziej rozbudowane. Funkcjonalność przewidująca intencje użytkownika korzysta ze specjalnych modeli głębokiego uczenia, które otrzymują wiele szczegółów dotyczących kontekstu dialogu, w tym tekst bieżącej sesji z Alexą. Po znalezieniu odpowiedniego kontekstu, AI może powiązać go z „ukrytym celem”.
Opierając się na ciągłych rozmowach z użytkownikami, Alexa ulepszy model mapując bardziej kontekstowe wskazówki do ukrytych celów. W ten sposób będzie w stanie lepiej przewidywać intencje użytkownika w przyszłości.
To dopiero początek
Amazon zakłada, że z biegem czasu Alexa będzie potrafiła jeszcze więcej w kontekście odgadywania, co dokładnie może chcieć od niej użytkownik. Nie chodzi tutaj oczywiście o obsługę najprostszych zapytań, ale o dodatkowe możliwości, które będą mogły być uruchamiane niezależnie – z poziomu samego asystenta.
Obecnie nowa funkcjonalność Alexy jest dostępna jedynie w języku angielskim i działa dla użytkowników znajdujących się w Stanach Zjednoczonych.