Nowe narzędzie Microsoftu, napędzane Sztuczną Inteligencją, pomoże Ci w pokonaniu niekończących się sesji odpisywania na e-maile. Smart To-Do skanuje zawartość tekstową wiadomości w poszukiwaniu zdań, które opisują czynności do wykonania, a następnie automatycznie zapisuje je do listy zadań.
Trochę szybciej, trochę sprawniej…
Smart To-Do zaoszczędzi nam kilku kliknięć, a co ważniejsze – sytuacji, w których zapomnimy o ważnych wydarzeniach.
Na przykład, jeśli wyślesz e-mail do szefa, w którym mówisz, że do jutra wyślesz raport, funkcja ta automatycznie przypomni Ci o tym jeszcze dzisiaj.
Narzędzie Smart To-Do jest na razie tylko wynikiem badań naukowych i zostało pokazane w opracowaniu arXiv. Jak mówią jego twórcy:
W tej pracy, przedstawiamy funkcję, która automatycznie generuje listę zadań z kontekstu i metadanych e-maila, aby wspomóc użytkowników w wypełnianiu przypisanych poleceń. Z danego e-maila, dzięki zrozumieniu obecnego kontekstu (czyli wątku rozmowy), a także powiązanych metadanych, takich jak imię i nazwisko korespondenta, chcemy wygenerować krótki i zwięzły opis zadania do wykonania, który zostanie dopisany do obecnej listy.
“In this work, we introduce the task of automatically generating To-Do items from email context and meta-data to assist users with following up on their promised actions (also referred to as commitments in this work). Given an email, its temporal context (i.e. thread), and associated meta-data like the name of the sender and recipient, we want to generate a short and succinct To-Do item for the task mentioned in the email.”
Funkcja ta może oszczędzić nam ‘mocy pamięciowej’. Nasz mózg nie jest najlepszy w zapamiętywaniu informacji, szczególnie krótkoterminowo. Na pewno wszyscy mamy z tym (wystarczające) doświadczenie. Smart To-Do pozwoli więc się nam skupić na tym, co jest naprawdę ważne – naszej pracy.
Zespół badaczy musiał stworzyć nowy, unikalny model Sztucznej Inteligencji na potrzeby tego projektu. Microsoft musiał też przetrenować system ten na bazach danych, które zostały stworzone od zera. Rezultat? Program, którego deweloperzy rozumieją w 100%, ‘od deski do deski’. Jak sami mówią, dotychczasowe testy pokazują, że funkcja po prostu działa.
Na Smart To-Do jeszcze poczekamy
Nie ma gwarancji, że narzędzie to znajdzie się w desktopowej wersji Outlooka, lub gdziekolwiek indziej. Na razie mamy tylko opracowanie badań i ten krótki wpis na stronie Microsoftu. Dodatkowo, funkcja ta działa na razie tylko w języku angielskim. Możemy spekulować, że deweloperzy chcą przedstawić Smart To-Do na konferencji ACL 2020, która odbędzie się w czerwcu (oczywiście – przez Internet). Może to nam dawać nadzieję na szybką implementację funkcji.
Sztuczna Inteligencja ulepsza i przyspiesza nasze e-maile już od kilku lat. Od przewidywania słów, które mamy zamiar napisać przez Gmail, przez narzędzia sprawdzające pisownię i ortografię, jak Grammarly i Microsoft Redaktor, aż po Smart To-Do.
Nasuwa to pytanie – kiedy nie będziemy musieli w ogóle pisać e-maili? Czy AI może nas zastąpić? Coś czuję, że wkrótce się przekonamy.