Strategy Analytics udostępniło nowy raport dotyczący globalnego rynku urządzeń telewizyjnych z dostępem do platform internetowych. Okazuje się, że Amazon ma się z czego cieszyć – amerykańska firma wyprzedziła nawet Samsunga. W statystykach znajduje się także inna, mała niespodzianka.
Zgodnie z danymi Strategy Analytics, producenci OEM w czwartym kwartale 2020 roku sprzedali około 109 milionów sztuk urządzeń do odbioru telewizji internetowej – smart TV, konsol do gier czy przystawek. Przez cały 2020 rok sprzedano zaś ponad 305 milionów sprzętów.
![Amazon liderem sprzedaży urządzeń do odbioru telewizji internetowej Amazon](https://oiot.pl/wp-content/uploads/2021/03/Amazon-Strategy-Analytics.jpg)
Amazon wychodzi na prowadzenie
Okazuje się, że najchętniej kupowaną przystawką do telewizora był Amazon Fire Stick TV – to właśnie ten sprzęt pomógł amerykańskiemu gigantowi e-commerce zdetronizować Samsunga. Amazon, w połączeniu z Roku, posiadają udziały w rynku na poziomie 60 proc. To może robić wrażenie.
Mówiąc jednak o samych inteligentnych telewizorach, Samsung utrzymał się na pierwszym miejscu, na drugą pozycję wskoczyło chińskie TCL (co jest niespodzianką!), a LG spadło na trzecią lokatę. W zestawieniu pojawia się również japońskie Sony, którego popularność eksplodowała w związku ze sprzedażą konsoli PS5.
Strategy Analytics przewiduje, że rynek urządzeń do odbioru telewizji internetowej będzie dynamicznie rósł. Użytkownicy na całym świecie będą sukcesywnie migrowali w kierunku aplikacji smart TV oraz ciągle zwiększającej się puli serwisów streamingowych.