Amazon

Amazon liderem sprzedaży urządzeń do odbioru telewizji internetowej

Strategy Analytics udostępniło nowy raport dotyczący globalnego rynku urządzeń telewizyjnych z dostępem do platform internetowych. Okazuje się, że Amazon ma się z czego cieszyć – amerykańska firma wyprzedziła nawet Samsunga. W statystykach znajduje się także inna, mała niespodzianka. 

Zgodnie z danymi Strategy Analytics, producenci OEM w czwartym kwartale 2020 roku sprzedali około 109 milionów sztuk urządzeń do odbioru telewizji internetowej – smart TV, konsol do gier czy przystawek. Przez cały 2020 rok sprzedano zaś ponad 305 milionów sprzętów. 

Amazon

Amazon wychodzi na prowadzenie

Okazuje się, że najchętniej kupowaną przystawką do telewizora był Amazon Fire Stick TV – to właśnie ten sprzęt pomógł amerykańskiemu gigantowi e-commerce zdetronizować Samsunga. Amazon, w połączeniu z Roku, posiadają udziały w rynku na poziomie 60 proc. To może robić wrażenie. 

Mówiąc jednak o samych inteligentnych telewizorach, Samsung utrzymał się na pierwszym miejscu, na drugą pozycję wskoczyło chińskie TCL (co jest niespodzianką!), a LG spadło na trzecią lokatę. W zestawieniu pojawia się również japońskie Sony, którego popularność eksplodowała w związku ze sprzedażą konsoli PS5. 

Strategy Analytics przewiduje, że rynek urządzeń do odbioru telewizji internetowej będzie dynamicznie rósł. Użytkownicy na całym świecie będą sukcesywnie migrowali w kierunku aplikacji smart TV oraz ciągle zwiększającej się puli serwisów streamingowych.