Arkusze Google
fot. Unsplash.com

Arkusze Google podpowiedzą Ci, których formuł warto użyć

Arkusze Google oficjalnie doczekały się nowych funkcjonalności. Google wprowadziło do swojej aplikacji sporo ulepszeń, które mają ułatwić pracę użytkownikom. Sztuczna inteligencja będzie od teraz odpowiedzialna między innymi za tworzenie odpowiednich formuł.

Google ogłosiło kilka nowości, które trafią do Arkuszy Google i ułatwią użytkownikom tworzenie arkuszy kalkulacyjnych, a także samą analizę zawartych w nich danych. Najciekawszą nowością z perspektywy „przeciętnego Kowalskiego” jest na pewno funkcja Smart Fill. Rozwiązanie to opiera się o uczenie maszynowe oraz inne algorytmy amerykańskiej firmy.

Cel? Jak najlepsze, automatyczne podpowiadanie użytkownikom, którą formułę mogą wykorzystać w swoim Arkuszu.

Smart Fill

Smart Fill w Arkuszach Google to coś podobnego do funkcji Smart Compose, która jakiś czas temu zagościła w innej, popularnej aplikacji Google – Gmailu. Konkretniej chodzi tutaj o uruchomienie funkcjonalności, która będzie pozwalała na w pełni automatyczne wypełnianie danych za użytkownika.

Google przedstawia to tak: załóżmy, iż posiadamy kolumnę z imionami i nazwiskami osób, ale chcemy podzielić ją na dwie kolumny, segregując tym samym imię i nazwisko osobno. Kiedy zaczniemy wpisywać imiona w jednej z kolumn, Arkusze Google automatycznie wykryją wzór i wygenerują odpowiednią formułę – tym samym uzupełniając resztę kolumny w odpowiedni sposób.

Google zapewnia, iż algorytmy mają budować konkretne formuły od zera jednocześnie dając użytkownikom pełną elastyczność w manipulowaniu nimi. Oznacza to, że potencjalnie nie będzie zbyt wiele sytuacji, w których rozwiązanie będzie się mylić.

Arkusze Google
Przykładowy sposób działania Smart Fill

Arkusze Google – to nie koniec zmian

Oprócz wprowadzenia funkcji Smart Fill do Arkuszy Google, amerykańska firma opracowała także rozwiązania związane z łatwiejszą analizą dużej ilości danych w ramach funkcji Connected Sheets. Dzięki temu użytkownicy nie znający języków programowania mogą w łatwy sposób przeanalizować duże zbiory danych oraz tworzyć na ich podstawie czytelne wykresy. Funkcja Connected Sheets jest ograniczona dla użytkowników G Suite Enterprise, G Suite Enterprise for Education oraz Enterprise Essentials.