Masterpiece Coca-Cola. Kiedy sztuka spotyka AI

coca-cola (źródło: Youtube)

coca-cola (źródło: Youtube)

Coca-Cola zaskoczyła rynek swoją najnowszą globalną kampanią reklamową zatytułowaną „Masterpiece„. Wyróżniający się spot skupia się na ikonicznym obrazie butelki Coca-Coli autorstwa Andy’ego Warhola, przenosząc nas w podróż przez historię sztuki, zainspirowaną przez sztuczną inteligencję.

Odyseja artystyczna butelki Coca-Coli

Kampania zanurza się w umysł młodego artysty drzemiącego w galerii sztuki. Wizualizuje serię znanych płócien, które ożywają, obejmując klasyki autorstwa Vermeera, Van Gogha, Turnera i Muncha. Ale nie zapominajmy o młodych talentach z Afryki, Indii, Bliskiego Wschodu i Ameryki Łacińskiej. Ich dzieła również pojawiły się w tej niezwykłej opowieści.

Coca-Cola przedstawiona została jako nie tylko butelka napoju, ale bohaterka. Jak stwierdził Pratik Thakar, globalny dyrektor ds. strategii kreatywnej i zintegrowanej treści:

’Masterpiece’ to nie jest historia, w której pojawia się Coca-Cola… Coca-Cola jest tą historią.

Ta kampania doskonale oddaje ducha marki, podkreślając jej wpływ na różne dziedziny sztuki.

Wyjątkowy styl animacji

Spot łączy dynamiczne ujęcia na żywo, efekty cyfrowe oraz stabilne dyfuzje sztucznej inteligencji, tworząc unikalny styl animacji, w którym butelka zmienia swoją kompozycję, przechodząc od jednego dzieła sztuki do drugiego. Do stworzenia go firma zaprosiła młodych artystów z różnych stron świata.

Kampania będzie wspierana przez billboardy 3D i serię wywiadów z jej autorami. Ta interakcja marki z międzynarodową społecznością artystyczną ma na celu „celebrowanie inspirującej siły sztuki poprzez magiczną soczewkę Coca-Coli„, jak to ujął Michael Dayton Hermann, dyrektor ds. licencjonowania, marketingu i sprzedaży w Andy Warhol Foundation for the Visual Arts.

Co więcej, Coca-Cola poszerzyła swoje artystyczne doświadczenie, uruchamiając internetową galerię sztuki. Dzięki temu, miłośnicy marki mogą nie tylko ponownie obejrzeć reklamę „Masterpiece”, ale także zgłębić tajniki poszczególnych dzieł sztuki, które zostały w niej przedstawione.

Coca-cola Masterpiece galeria (źródło: coca-cola.com)

Nie jest to jednak koniec atrakcji. W galerii dostępne są również wywiady z pięcioma artystami, których prace zdobią kultową reklamę. Mają one umożliwić odbiorcom zapoznanie się ze spojrzeniem na sztukę ich oczami.

Exit mobile version