Przystanki, na których doładujesz telefon i sprawdzisz, gdzie jest autobus pojawiły się w Warszawie

Przystanki, na których doładujesz telefon i sprawdzisz, gdzie jest autobus pojawiły się w Warszawie

Zdecydowana większość przystanków autobusowych w Polsce wygląda bardzo podobnie: niewielka wiata z ławką do siedzenia, na której pasażerowie mogą oczekiwać na swój transport, oraz tablicą informacyjną, w której umieszczony jest rozkład jazdy. Czasami zdarza się również, że elementem wiaty jest przestrzeń reklamowa. Na przystankach, które właśnie zostały zamontowane w Warszawie, pojawiło się dodatkowe wyposażenie: wielofunkcyjny ekran.

W jaki sposób przystanek autobusowy może być jeszcze bardziej praktyczny?

Ekran, o którym mowa, nazywa się Digital Citylight. W przypadku Warszawy umożliwia, między innymi, sprawdzenie prognozy pogody, bieżącej lokalizacji autobusu lub tramwaju, na który czekamy, czy rzut oka na mapę aktualnych utrudnień w ruchu drogowym.

Znudzeni pasażerowie mogą również przeglądać autorski program informacyjny, Cityinfo. Dostępne w nim są, między innymi, archiwalne fotografie miasta, aktualne zdjęcia czy ogłoszenia o możliwości adopcji zwierząt z warszawskich schronisk.

Kolejną, bardzo przydatną funkcją ekranów Digital Citylight jest możliwość podładowania smartfona podczas czekania na autobus, dzięki udostępnionym gniazdom USB. Producent wyświetlaczy pomyślał również o higienie – przed i po skorzystaniu z ekranu możliwa jest dezynfekcja dłoni przy pomocy płynu umieszczonego w automatycznym dozowniku.

Digital Citylight fot. AMS

Digital Citylight – gdzie skorzystać?

Nowoczesne, wielofunkcyjne ekrany Digital Citylight, na tę chwilę, dostępne są na następujących przystankach w Warszawie:

Podobne wyświetlacze, o różnej funkcjonalności, można spotkać również w Krakowie, Poznaniu, Łodzi czy Gdyni.

fot. AMS

Tak o nowych wyświetlaczach wypowiada się przedstawiciel ich operatora, firmy AMS:

Konsekwentnie realizujemy politykę Smart City i projektujemy usługi użyteczne dla mieszkańców polskich miast. Przenosimy na ekrany informacje, które standardowo są dostępne w dedykowanych aplikacjach i dzięki temu zmniejszamy barierę dostępności usług cyfrowych dla osób, które z takich aplikacji na co dzień nie korzystają lub po prostu rozładował im się telefon.

Robert Bartoszcze, dyrektor ds. digital w AMS
Exit mobile version