Etsy wprowadza zakupy w rozszerzonej rzeczywistości
fot. Etsy

Etsy wprowadza zakupy w rozszerzonej rzeczywistości

Popularna platforma Etsy udostępniła nową funkcjonalność w swojej aplikacji na smartfony z iOS. Od teraz użytkownicy będą mogli dopasować obrazy do swojego mieszkania za pośrednictwem rozszerzonej rzeczywistości.

Sklepy takie, jak amerykański Target, Home Depot czy Wayfair oferują rozszerzoną rzeczywistość. W Europie, w tym w Polsce możemy skorzystać z rozwiązań od IKEA i… Etsy. Popularna platforma pozwala na smartfonach z iOS na prostą wizualizację nowych zakupów. Po nowej aktualizacji każdy z klientów będzie mógł podejrzeć, jak dany obrazek lub grafika wygląda w ich mieszkaniu.

Etsy stawia na rozszerzoną rzeczywistość

Etsy twierdzi, iż od początku pandemii liczba zakupów związanych z dekoracjami do domu znacząco wzrosła. Poszukiwania sztuki oraz grafik, które można powiesić na ścianie w domu urosły na platformie o 94 proc. względem poprzedniego okresu z ubiegłego roku. Użytkownicy chętniej szukali także obrazów oraz ilustracji.

W przypadku obrazków, które można zawiesić w ramce na ścianie, czasem ciężko wyobrazić sobie, jak będą one wyglądały w mieszkaniu – także w kontekście samego rozmiaru. Funkcja rozszerzonej rzeczywistości w aplikacji Etsy ma pomóc szybko rozwiać wszystkie wątpliwości.

Co ciekawe, technologia rozszerzonej rzeczywistości była rozwijana przez platformę już od początku 2019 roku, na długo przed rozpoczęciem się pandemii koronawirusa. Nie ma co się dziwić, że rozwój zajął tyle czasu – implementacja rozwiązania na Etsy była trudniejsza niż w przypadku typowego e-commerce.

Etsy wprowadza zakupy w rozszerzonej rzeczywistości
fot. Unsplash.com

Wybierz i przymierz

Każdy z klientów Etsy może wybrać interesujący go produkt i poczekać na załadowanie się funkcji na ekranie iPhone’a lub iPada. Po załadowaniu, wystarczy przymierzyć grafikę lub inną dekorację w miejsce, które nas interesuje, a urządzenie pokaże, jak będzie ona wyglądała w rzeczywistości. Etsy zaznacza, iż opisywana funkcjonalność działa najlepiej w przypadku elementów prostokątnych oraz kwadratowych.

Do tej pory użytkownicy korzystający z Etsy robili zakupy najchętniej właśnie za pomocą smartfonów. W pierwszym kwartale 2020 roku przychód marki wyniósł 228 milionów dolarów. 58 proc. wszystkich zakupów pochodziło ze sprzętów mobilnych.