Apple HomePod
fot. Apple

HomePod otwiera się na usługi konkurencji

Jeśli jesteś osobą korzystającą ze sprzętu Apple, która preferuje korzystanie z innych serwisów streamingowych niż Apple Music, właśnie dostałeś powód do radości. Najnowsza aktualizacja HomePoda w końcu otworzy go na inne serwisy.

HomePod i Apple Music – nierozłączny duet

Jednym z największych mankamentów głośnika Apple HomePod był brak możliwości wyboru alternatywnego dostawcy treści multimedialnych. Automatyczne odtwarzanie muzyki, podcastów czy audiobooków funkcjonowało wyłącznie z autorskimi usługami firmy z Cupertino. Oczywiście istniała możliwość przesłania treści z iPhone’a czy iPada przy pomocy AirPlay, jednak z pewnością nie było to rozwiązanie najwygodniejsze.

Podczas konferencji WWDC oprogramowaniu HomePoda poświęcono bardzo niewiele czasu, jednak nowość, o której mowa to długo oczekiwane usprawnienie, które przyda się wielu użytkownikom – HomePod właśnie otwiera się na inne serwisy.

Apple HomePod
fot. Apple

Muzyka, podcasty i audiobooki po swojemu

W opublikowanych niedawno wersjach beta systemów iOS 14 oraz iPadOS 14 znalazła się zapowiedź funkcjonalności pozwalającej na zmianę domyślnego dostawcy konkretnych treści. Z poziomu aplikacji sterującej HomePodem będzie można zdecydować, czy odtwarzana muzyka ma pochodzić z serwisu Apple Music, czy zamiast niego głośnik powinien skorzystać z zasobów Spotify lub Pandory. Możliwość wyboru dostawcy obejmie również podcasty i audiobooki.

Wprowadzane przez Apple udogodnienia to spory ukłon w kierunku tych użytkowników, którzy z jakiś przyczyn nie zdecydowali się na usługi dostarczane przez tą firmę, wybierając w ich miejsce produkty konkurencji. Szczególnie widać to na przykładzie Spotify, które wciąż dysponuje sporo większą bazą klientów niż Apple Music.

Chcąc w pełni korzystać z możliwości HomePoda, posiadacz subskrypcji Spotify czy Pandory musiał zdecydować się na dodatkowy koszt i opłacenie również Apple Music. Było to warunkiem koniecznym, by inteligentny głośnik odtwarzał muzykę wyłącznie na podstawie wydawanych poleceń głosowych. Wraz z najnowszą aktualizacją, problem ten zostanie zażegnany, a użytkownicy będą mogli ograniczyć koszty ponoszone co miesiąc na subskrypcje serwisów, z których korzystają.

Apple HomePod
fot. Apple

Nie nasz problem?

Rozwój oprogramowania HomePoda z pewnością cieszy, jednak dotyczy, przede wszystkim, użytkowników zagranicznych. W Polsce, do dnia publikacji tego materiału, nie można nabyć tego urządzenia w oficjalnej dystrybucji. Posiadacze ekosystemu od Apple, którzy chcą rozbudować go o ten głośnik, muszą zdecydować się na zamówienie w jednym z zagranicznych sklepów.

Nie oznacza to, że użytkowników HomePoda w Polsce nie ma – jest ich całkiem sporo, choć z pewnością, gdyby był oficjalnie dostępny, byłoby ich znacznie więcej.