Hyundai DAL-e to specjalnie zaprojektowany robot, który znalazł pracę w jednym z salonów producenta w Korei. Zautomatyzowane urządzenie zostało wyposażone w algorytmy sztucznej inteligencji i jest w stanie obsługiwać klientów w salonie. Producent twierdzi, iż w przyszłości DAL-e będzie mógł pracować w różnych środowiskach operacyjnych.
Hyundai DAL-e posiada zintegrowany system przetwarzania języka, sensory potrzebne do rozpoznawania twarzy, a także jest w stanie się poruszać w ograniczonym zakresie, co pozwala mu świadczyć usługi w czasie pandemii oraz przy konieczności zachowania odpowiedniego dystansu. System komunikacyjny robota od Hyundai wykorzystuje specjalną platformę językową, a jej projektant twierdzi, że może ona oferować zautomatyzowaną obsługę klienta w dowolnym momencie.
Hyundai DAL-e to przyszłość usług?
Hyundai DAL-e jest przykładem na to, jak prosty robot może zostać wykorzystany do dostarczania spójnych komunikatów do konsumentów w sposób bardziej intymny i osobisty, niż przy wykorzystaniu tradycyjnych robotów. DAL-e, wraz z czasem, będzie otrzymywał kolejne aktualizacje oraz ulepszenia, aby zapewnić klientom możliwie największy komfort podczas interakcji. Hyundai chce, aby DAL-e komunikował się z klientami salonu w płynny i zabawny sposób, umożliwiając robotowi przedstawianie konkretnych usług.
Hyundai DAL-e póki co jest pojedynczym prototypem, który ma demonstrować możliwości technologii koreańskiego producenta. Późniejsze operacje, związane z kolejnymi robotami będą testowane w innych środowiskach operacyjnych.
Cały robot Hyundai ma wymiary 1160 x 600 x 600 milimetrów i waży około 80 kilogramów. Hyundai twierdzi, iż konstrukcja ta jest lżejsza i bardziej kompaktowa od innych dostępnych na rynku sprzętów. Robot DAL-e posiada także cztery wielokierunkowe koła i może łączyć się bezprzewodowo z zewnętrznym ekranem.
Czy tak wygląda przyszłość obsługi klienta?