Hyundai rozpoczyna pracę nad pojazdami, którym niestraszny żaden teren

HYUNDAI-ELEVATE

Źródło: elcarrocolombiano.com

Hyundai zaczyna na poważnie inwestować w swój nowatorski pomysł. Marka w 2019 i 2021 roku zaprezentowała koncept samochodu, który jest w stanie w znacznym stopniu zmieniać położenie swoich kół. Modele zostały nazwane Tiger i Elevate. Dowiedzieliśmy się o nich właśnie nieco więcej.

Project Elevate, czyli rewolucja na kółkach

Project Elevate został przedstawiony w 2019 roku i zakładał stworzenie samochodu, który dosłownie jest w stanie transformować się w pojazd do poruszania się na bardzo trudnej nawierzchni. Pomysł zakłada, że futurystyczny samochód może jeździć, jak każdy inny, a w razie potrzeby zmienić się w swojego rodzaju maszynę kroczącą.

Pojazdy te mają z łatwością pokonywać tereny, takie jak 5-metrowe dziury w asfalcie lub potężne zaspy śniegu. Po modyfikacjach mogą również służyć w przyszłości jako łaziki na Marsie.

Elevante ma być przeznaczony dla służb ratunkowych. W środku ma mieć dwa miejsca. Głównym celem tego modelu jest przetransportowanie służb ratunkowych w trudnodostępne dla zwykłego ambulansu lub pojazdu straży pożarnej tereny. W pełni naładowany Elevante ma mieć zasięg 35 km.

Projekt Elevate

Drugi model otrzymał nazwę Tiger i ma służyć głównie jako pojazd przeznaczony na tereny przemysłowe i budowlane. Będzie on bezzałogowy i, jak poinformował producent, będzie w stanie być transportowany przez duże drony na tereny trudnodostępne.

Nowe centrum badań nad projektem

Hyundai wraz ze Stanowym Uniwersytetem w Montanie planuje pracować nad tymi niebywałymi maszynami bardzo intensywnie – Hyundai przeznaczy na ten cel 20 mln dolarów i zatrudni 50 osób w ramach zespołu „Hyundai New Horizons Studio”.

Stan Montana wydaje się dobrym wyborem pod względem terenu, jak i minimalizacji kosztów. Dr. John Suh, który będzie przewodniczył temu projektowi podkreśla, że w niedalekiej odległości od Bozeman znajduje się ponad 240 km ciężkiego terenu idealnego do testowania i opracowywania nowej technologii.

Exit mobile version