Jak proces robienia sushi został ulepszony przez sztuczną inteligencję

sushi

Japońska sieć restauracji Kura Sushi jako pierwsza na świecie używa nowej aplikacji, stworzonej przez firmę Dentsu, która, wykorzystując AI, podpowiada, które kawałki tuńczyka są najlepsze. Sztuczna inteligencja może pomóc w znajdowaniu tego znakomitego, tłustego kawałka tej ryby, czego azjatyccy kucharze uczą się przez całe życie.

Cztery na pięć

Aplikacja japońskiej firmy marketingowej Dentsu nazywa się Tuna Scope i pozwala każdemu znaleźć ten magiczny kawałek tuńczyka. Model AI, który napędza to narzędzie, przetrenowany został na tysiącach zdjęć przekrojów tego gatunku ryby. Od teraz, kucharze mogą robić zdjęcia nowym kawałkom tuńczyka, a Tuna Scope podpowie im, jakiej są jakości.

Wystarczy zeskanować taki kawałek ryby / fot. Dentsu

Pierwsze testy przeciwko ludzkim ekspertom pokazały, że aplikacja zgadzała się z kucharzem w 80% przypadków.

Ciemna era sushi

Restauracja Kura Sushi zaczęła używać tego narzędzia od razu po jego publikacji z jednego, ważnego powodu. Mianowicie, większość kawałków ryby, które kupuje, pochodzi spoza Japonii. Aplikacja ta pozwala więc pracownikom tej sieci na kupowanie lokalnych tuńczyków, co w czasie pandemii jest niezwykle przydatne.

Co więcej, Kura Sushi jest typem restauracji rotacyjnej, w której stoły klientów ustawione są obok obracającego się blatu. W Japonii są to jedne z tańszych restauracji, więc narzędzie firmy Dentsu pozwoli także na zaoszczędzenie funduszy.

Rotacyjne restauracje, po angielsku nazywane conveyor belt sushi / fot. Wikipedia

Oczywiście, niektórzy szefowie kuchni są sceptycznie nastawieni do tego pomysłu. Mówią, że tylko człowiek może wychwycić wszystkie detale i niuanse w wyglądzie, a także zapachu i miękkości ryby. Nie wiadomo także, czy narzędzie to zaspokoi potrzeby luksusowych restauracji, które zwykle kupują tuńczyki w całości.

Na razie jest to tylko ciekawy koncept.

Exit mobile version