Kamery Arlo Pro 3 ze wsparciem dla Apple HomeKit

Kamery Arlo Pro 3 ze wsparciem dla Apple HomeKit

Ostatnia aktualizacja:

System kamer Arlo Pro 3 to rozwiązanie, które może skutecznie podnieść bezpieczeństwo dobytku zgromadzonego w domu. Teraz zyskało jeszcze jedną, wyjątkowo cenną funkcję.

Arlo Pro 3 to system, który w podstawowej wersji złożony jest z modułu głównego oraz dwóch kamer, które łączą się z nim bezprzewodowo. Te, dzięki braku konieczności podłączenia kabla sieciowego, można rozmieścić wewnątrz domu wszędzie tam, gdzie przydatne będzie rejestrowanie obrazu. Urządzenie łączy w sobie minimalizm i dyskretną elegancję, dlatego można być pewnym, że nie będą nadmiernie rzucać się w oczy nikomu z odwiedzających.

Ich głównym minusem był brak kompatybilności z jakimkolwiek większym dostawcą usług inteligentnego domu, przez co użytkownik zdany był całkowicie na oprogramowanie dostarczone przez producenta sprzętu. Najnowsza aktualizacja firmware zmienia to na dobre, wprowadzając możliwość współpracy z najpopularniejszym rozwiązaniem do automatyzacji na rynku – Apple HomeKit.

Nie jest to jednak pełne wsparcie, wykorzystujące cały potencjał usługi Apple. W dalszym ciągu nie można bowiem skorzystać z HomeKit Secure Video, przez co użytkownicy kamer mogą zapisywać obraz wyłącznie na serwerach należących do Arlo, bez możliwości korzystania z dedykowanej usługi zaprojektowanej przez Apple.

Co istotne, aktualizacja pozwalająca na korzystanie z Apple HomeKit możliwa jest tylko dla stacji bazowych w wersji VMB4540. Pozostałe jednostki zostaną uaktualnione w przyszłości. By w oprogramowaniu urządzenia wymusić aktualizację należy przejść następującą ścieżkę: Settings -> My Devices -> Smart Hub -> Device Info -> Firmware. Następnie, jeżeli tylko aktualizacja będzie możliwa, urządzenie wyświetli stosowny komunikat, czym poinformuje użytkownika o konieczności przeprowadzenia aktualizacji.

Apple HomeKit rośnie w siłę

Obecność kolejnego dostawcy sprzętu w Apple HomeKit to dobra wiadomość nie tylko dla posiadaczy iPhone’ów ale też samego Apple, którego rozwiązanie smart home zyskało kolejny argument za jego nabyciem. Na tą chwilę nie wiadomo bowiem, czy wsparcie dla Google Home czy rozwiązania od Amazonu kiedykolwiek zostanie dodane. Pewnym jest, że chcąc mieć dostęp do jak największej ilości rozwiązań inteligentnego domu i móc nimi sterować z jednej aplikacji, dobrze korzystać z iPhone’a.

Źródło: Apple Insider