Brink Bionics

Kontroler do gier, który czyta sygnał mięśniowy? To możliwe!

Naukowcy znaleźli sposób na to, jak zwiększyć czas reakcji – tym razem w przypadku gier komputerowych. Grupa badaczy stworzyła specjalną rękawicę, która jest w stanie odczytywać sygnał mięśniowy i naciskać przyciski szybciej, niż jest w stanie zrobić to człowiek z przeciętnym czasem reakcji. Technologia została opracowana przez firmę Brink Bionics.

Kanadyjski startup Brink Bionics opracował urządzenie o nazwie Impulse Neuro-Controller, które może wykonywać kliknięcia myszą zanim palec fizycznie zdąży nacisnąć przycisk. Technologia ta działa w oparciu o rękawiczkę bez palców ze sportowym sensorem – całość przypomina rękawice Nintendo Power, które brylowały w USA w latach 80. ubiegłego wieku. Brink Bionics zdradza, iż ich rozwiązanie może odbierać sygnały elektryczne wysyłane przez mięśnie osoby, która siedzi obecnie przed komputerem.

Informacje te są następnie przetwarzane przez specjalne oprogramowania oraz interpretowane w postaci odpowiedniego kliknięcia.

Sterowanie sygnałem mięśni nie jest niczym nowym

Sterowanie interfejsem komputerowym przy wykorzystaniu sygnału pochodzącego z mięśni nie jest niczym nowym, jednak w przypadku Brink Bionics technologia tego typu została po raz pierwszy wykorzystana do optymalizacji wydajności gracza w świecie e-sportu i szeroko pojętych gier komputerowych. Impulse Neuro-Controller zmienia sposób działania urządzeń peryferyjnych, tym samym przekształcając je z urządzeń reaktywnych w sprzęty proaktywne, które reagują na intencję.

Inżynierowie porównali to w najprostszy, możliwy sposób: Impulse Neuro-Controller to jak przesiadka z monitora o odświeżaniu 30 Hz na ten, który ma 60 Hz i więcej. Tego się nie da nie zauważyć.

Co ciekawe, firma stworzyła specjalną kampanię w serwisie IndieGoGo, w której można nie tylko podejrzeć rozwój całego sprzętu, ale również postawić swoją gotówkę na Impulse Neuro-Controller. Być może faktycznie w przyszłości tego typu pomysły staną się bardziej powszechne.