Nowy mod dla Wiedźmina 3. Tym razem korzysta z AI

The Witcher 3 AI 4K Upscaled Project

fot. wccftech.com

Mijają koleje lata od premiery Wiedźmina a gra nie traci na popularności. Mimo, że sam graczem nie jestem, w moim feedzie mam kilka źródeł ciekawostek z tej branży. Wiecie dlaczego Wiedźmin wciąż jest świeży? Jednym z powodów jest REDkit i setki modów.

Żeby podtrzymać świeżość, produkty i usługi poddaje się je liftingowi. Koncerny samochodowe rokrocznie wprowadzają kosmetyczne zmiany w swoich modelach. Koncerny technologiczne także odświeżają wygląd i dodają mniejsze lub większe ulepszenia w swoich produktach. Branża aplikacji i gier oprócz uaktualnień od wydawcy wypracowała też narzędzie zwane „mod” – nie mylić z „god”, chociaż rzeczywiście możliwości są wszechmocne.

Twórcy gier decydują się udostępniać zestaw narzędzi do wprowadzania modyfikacji w swoich tytułach, by podtrzymać grywalność i zachęcić fanów do kreatywności. W gronie fanów tworzy się natomiast sieć pasjonatów, którzy mimo że spędzili już kilkadziesiąt godzin na rozgrywce wciąż jednak do niej powracają, bo np. zainstalowali nową modyfikację.

Jakie mody?

Dla Wiedźmina są ich setki. Można np. zainstalować pojedynczy mod, który pozwoli wykonywać Geraltowi skoki w płytkiej wodzie albo skusić się na paczkę 70 wyselekcjonowanych modów od BlueBloodBunny pod wdzięczną nazwą Witcher Reborn. Wszystko po to by rozgrywkę uczynić jeszcze ciekawszą i przyjemniejszą.

Mniej więcej rok temu wielu fanów piało z zachwytu po wydaniu moda pod tytułem „The Witcher 3 HD”. Jakość tekstur była wręcz oszałamiająca i w ten sposób dopracowane w szczegółach uniwersum stało się jeszcze przyjemniejsze dla oka. Wydawać by się mogło, że więcej już nie potrzeba, ale nic bardziej mylnego. Parę dni temu światło dzienne ujrzał mod, który jakość tekstur wprowadza na kolejny poziom. I to wszystko dzięki pomocy AI.

The Witcher 3 AI 4K Upscaled Project

fot. wccftech.com

Tak nazywa się mod, który zawiera paczki tekstur do gry w jakości 4K. Nowe, bardziej szczegółowe obrazy zostały stworzone przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji. W jaki sposób? Otóż algorytmy AI badają obraz tak, by go przeskalować i sprawić, że będzie bardziej szczegółowy. Do tej pory jeśli chciało się uzyskać lepsze grafiki, należało je stworzyć manualnie. Przy użyciu mechanizmów Sztucznej Inteligencji ten proces ma być znacznie prostszy i mniej czasochłonny po stronie twórcy. Więcej na temat podobnych rozwiązań pisał Tomek przy okazji prezentacji narzędzi Nvidia DLSS 2.0.

Nie jest to jednak technologia idealna. Sam twórca moda, Rfuzzo, podkreśla w swoim opisie:

Nadal uważam, że w przeważającej części ręcznie wykonane tekstury 4K są lepszą alternatywą dla tych skalowanych przez sztuczną inteligencję

Dodaje jednak, że:

Ten mod może służyć jako podstawowy pakiet rozdzielczości 4K dla innych modów, lub paczkę zasobów, z których można wybierać to co komu odpowiada

Efekty pracy sztucznej inteligencji można zobaczyć na obrazkach porównawczych w zewnętrznym serwisie:

Tekstura pierwsza

Tekstura druga

Tekstura trzecia

Tekstura czwarta

Exit mobile version