Roborock
fot. Roborock

Roborock opracowuje komercyjne roboty czyszczące

Firma Roborock opracowała rozwiązania sprzątające, które już wkrótce mogą trafić do komercyjnych przestrzeni na całym świecie. Robot stworzony przez Roborock przechodzi obecnie zaawansowane testy. 

Firma Roborock zajmuje się tworzeniem popularnych robotów sprzątających – marka znana jest głównie z odkurzaczy, które są w stanie czyścić przestrzeń bez udziału użytkownika. Przedsiębiorstwo wspierane między innymi przez Xiaomi opracowało komercyjnego robota, który będzie mógł wkrótce zadbać o czystość większych przestrzeni – takich, jak chociażby lotnisk czy galerii handlowych. 

Roborock wychodzi poza mieszkania

Komercyjne roboty sprzątające skierowane są domyślnie do takich przestrzeni, jak między innymi centra handowe, lotniska, biurowce czy magazyny. Rozwiązania tego typu szczególnie mogą przydać się w czasach pandemii koronawirusa, kiedy sam kontakt między pracownikami został ograniczony do absolutnego minimum. Co ciekawe, Roborock spodziewa się, iż jego roboty sprzątające staną się popularne w związku z rosnącymi kosztami pracy dla kadry sprzątającej. Czy to przewidywanie przyszłości? Ciężko powiedzieć, ale wiele firm po pandemii będzie mocno optymalizować swoje wydatki. Przewidywania Chińczyków mogą się więc sprawdzić. 

Na sam początek, Roborock opracuje dwa roboty sprzątające dostępne w systemie przedsprzedaży. Obecnie nie wiadomo czy trafią one do innych krajów poza Azją, ale bardzo możliwe, że wraz ze wzrostem popularności tak właśnie się stanie. Już wcześniej Roborock tworzył między innymi niestandardowe roboty sprzątające dla Xiaomi. 

Roborock
Xiaomi Roborock S50 / fot. Kacper Żarski

Nie tylko roboty, ale również platforma

Na początku 2020 roku Roborock wszedł na giełdę i zebrał w pierwszej rundzie ponad 600 milionów dolarów. Pieniądze mają zostać przeznaczone na rozwój robotów sprzątających oraz całej, inteligentnej platformy do analizy danych. Jest niemalże pewne, że doświadczenie Roborock w tej materii zostanie przeniesione również na grunt konsumencki, czyli po prostu nasze mieszkania

Xiaomi jest właścicielem niecałych 25 proc. firmy Roborock. Pokazuje to tylko, jak bardzo Chińczycy są zainteresowani inteligentnymi rozwiązaniami do sprzątania.