Smart TV

Smart TV w Polsce staje się coraz popularniejsze

Ponad dwie trzecie Polaków korzysta już ze sprzętów Smart TV. Wiadomo również, jakie aplikacje są najczęściej wykorzystywane na tego typu urządzeniach. To niewątpliwie sukces wielu producentów, którzy próbują swoich sił nad Wisłą. Wygląda też na to, że telewizory z dedykowanym systemem operacyjnym w końcu przebiły się do szerszej świadomości.

Badania przeprowadzone przez agencję Wavemaker wskazują na to, że telewizory Smart TV są coraz popularniejszym sprzętem w Polsce. Z tego typu urządzeń miałoby korzystać już prawie dwie trzecie Polaków. To spory wzrost względem 2016 roku, kiedy zaledwie połowa ankietowanych osób przyznała, iż używa telewizora podłączonego do internetu.

Smart TV rośnie w siłę

Wspomniane badanie wskazuje na to, iż obecnie aż dwie trzecie Polaków posiada telewizor podłączony do internetu. Ponad 60 proc. z nich aktywnie korzysta z aplikacji dostępnych na telewizorach typu Smart TV. To bardzo interesujące dane, w szczególności w kontekście przyswajania samej technologii.

Badanie przeprowadzone przez Wavemaker zdradza także, iż coraz chętniej oglądamy treści na dużym ekranie, tym samym zostawiając obok tablet oraz smartfona. Bardzo możliwe, że jest to jeden ze skutków ubocznych pandemii, która skutecznie zamknęła nas w domu.

Smart TV w Polsce staje się coraz popularniejsze

Które aplikacje są wykorzystywane na Smart TV najczęściej?

Najpopularniejszą aplikacją na Smart TV w Polsce pozostaje nieprzerwanie YouTube (ogląda go około 75 proc. osób). Na drugim miejscu znalazł się Netflix oglądany przez 66 proc. osób. Trzecia lokata należy do Ipla TV, którą zainteresowanych jest 32 proc. użytkowników. Kolejne miejsca to, między innymi, Player oraz HBO Go. Same najpopularniejsze usługi.

Można śmiało stwierdzić, że rynek Smart TV w Polsce będzie wyłącznie rósł. Zasługą tego faktu są systemy operacyjne, które implementowane są obecnie nawet w telewizorach z najniższej półki cenowej.