TIDAL
fot. Unsplash.com

TIDAL chce koncertów w VR. Wykorzysta partnerstwo z Oculusem

TIDAL ogłosił współpracę z Oculusem, która zakłada dostarczenie użytkownikom dostępu do ekskluzywnych koncertów muzycznych odbywających się w wirtualnej rzeczywistości.

Przy okazji premiery zestawu do wirtualnej rzeczywistości Oculus Quest 2, TIDAL ogłosił współpracę z marką należącą do Facebooka. Partnerstwo zakłada utworzenie dostępu do koncertów odbywających się w wirtualnej rzeczywistości. Do końca 2020 roku użytkownicy będą mogli uczestniczyć w pierwszych wydarzeniach. Co lepsze, wszystkie koncerty będą także dostępne w 2D z wysoką jakościa dźwięku zapewnianą przez serwis TIDAL.

TIDAL musi szukać nowych rozwiązań

TIDAL na rynku streamingowym radzi sobie łagodnie mówiąc… kiepsko. Firma cały czas znajduje się w ogonie Spotify i Apple Music, cały czas walcząc o nowych abonentów. Partnerstwo z Facebookiem i Oculusem może pozwolić firmie dotrzeć w nowy, ciekawy sposób do nowego grona osób. Występy na żywo, które odbędą się także w wirtualnej rzeczywistości mają być sposobem firmy na zwiększenie interakcji z ulubionymi artystami oraz stworzenie zupełnie nowych doświadczeń powiązanych z odsłuchem muzyki. TIDAL obiecuje także, iż wykorzysta swoje technologie wysokiej jakości dźwięku, aby uprzyjemnić cały proces przebywania w VR.

Skład i rozpiska wirtualnych koncertów nie została jeszcze publicznie ujawniona. Zapewne pojawi się ona na przestrzeni nadchodzących tygodni, a samo ogłoszenie partnerstwa pomiędzy TIDAL a Oculusem było tylko delikatnym podkręceniem atmosfery ze strony obu przedsiębiorstw.

TIDAL
fot. Unsplash.com

Odpowiedź na pandemię

Nie ma co ukrywać, iż ruch TIDAL i Oculusa to także odpowiedź na szalejącą na świecie pandemię koronawirusa. Obie marki zdają sobie sprawę, że sale koncertowe świecą pustkami, a wiele festiwali oraz wydarzeń muzycznych zostało po prostu odwołanych. Wejście w świat wirtualnej rzeczywistości z muzyką na żywo może pomóc zrekompensować użytkownikom brak dostępu do interakcji z artystami.

Wszystkie występy, które będą miały miejsce w ramach partnerstwa obu firm będą dostępne na platformie Oculusa oraz bezpośrednio przez TIDAL.