UE
fot. Tesla

UE chce stać się niezależna w kwestii akumulatorów do aut elektrycznych

Unia Europejska, do 2025 roku, chce stać się niezależna w kwestii akumulatorów do samochodów elektrycznych. Aby zasilić flotę szybko rozwijających się pojazdów, UE będzie szukała rozwiązań, które pozwolą jej ograniczyć import ogniw.

Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej, Maros Sefcovic, poinformował, iż Unia Europejska szuka rozwiązań, które pozwolą jej stać się niezależnymi w kwestii akumulatorów do samochodów elektrycznych. W ramach planu związanego z ochroną klimatu, do 2050 roku, UE chce zwiększyć lokalną produkcję elementów składowych zielonego przemysłu, takich jak stal niskowęglowa oraz akumulatory do zasilania samochodów elektrycznych.

UE zainwestuje w baterie do aut elektrycznych

Jestem przekonany, że do 2025 roku Unia Europejska będzie w stanie wyprodukować wystarczającą liczbę akumulatorów, aby zapewnić i zaspokoić potrzeby europejskiego przemysłu motoryzacyjnego, a nawet zbudować pewne zdolności eksportowe w zakresie aut elektrycznych – przekazał Sefcovic podczas internetowej konferencji UE w sprawie baterii.

Obecnie najwięcej akumulatorów produkują Chiny. Państwo Środka posiada aż 80 proc. udziałów w całym rynku ogniw litowo-jonowych. Moc produkcyjna UE ma jednak bardzo szybko rosnąć. Europa posiada obecnie 15 fabryk akumulatorów, które są budowane w Szwecji oraz Niemczech. Kolejny zakład stanie również między innymi na Węgrzech.

Do 2025 roku UE będzie w stanie wyprodukować tyle ogniw, aby zapewnić ich podaż nawet dla miliona pojazdów elektrycznych.

UE

To nie koniec rozwoju

Bruksela, w grudniu 2020 roku, zaproponuje nowe standardy dotyczące śladu węglowego produkowanych baterii. Sojusz Unii Europejskiej z prywatnymi przedsiębiorstwami ma pozwolić na osiągnięcie celu. To konsekwencje programu, który został stworzony już w 2017 roku.

Nie pozostaje nic innego, jak tylko trzymać kciuki za te ambitne plany. Oby udało się je zrealizować.