Obrazek przedstawia logo serwisu YouTube.

YouTube wprowadza nowy sposób zakupu produktów z reklam

We wtorek w tym tygodniu, YouTube ogłosił, że podejdzie w nowy sposób do reklam na swojej platformie. Zmiana, ma na celu ułatwienie użytkownikowi zakup produktu, który zobaczy on w reklamie. Jak to ma działać?

Funkcja, o której wspominam to tzw. rozszerzenia marki (ang. brand extensions). Konkretnie, ma ona pozwolić konsumentom w łatwy i szybki sposób dowiedzieć się czegoś o produkcie, który zobaczą w reklamie. 

Warto nadmienić, że to udogodnienie dotyczy reklam wyświetlanych na telewizorze. Pozwoli nam ono uzyskać dodatkowe informacje za pośrednictwem dosłownie jednego kliknięcia.

Brand extensions zostało pokazane po raz pierwszy na Brandcast Delivered. Wydarzenie to jest organizowane przez YouTube, każdego roku. Skupia się na zaprezentowaniu wartości serwisu dla reklamodawców i potencjalnych korzyści jakie mogą przynieść im reklamy tam umieszczane.

Brand extensions – jak to ma działać?

Rozszerzenie zostało zaprojektowane tak, aby w widocznym na ekranie miejscu wyświetlać link do strony, na której możemy zakupić reklamowany produkt. W tym nowym formacie reklam, obok przycisku „Pomiń reklamę” pojawi się też przycisk „Wyślij na telefon”. 

Obrazek przedstawia Brand Extensions - nową funkcję serwisu YouTube.
Jeśli zechcemy obejrzeć dany produkt na stronie oraz klikniemy w odpowiedni przycisk, powiadomienie pojawi się na urządzeniu mobilnym. fot. Neowin

W ten sposób link wyświetli się na telefonie użytkownika. Jak podaje Neowin, opisywany format reklam jest przeznaczony do zminimalizowania zakłóceń podczas oglądania filmu na YouTube.

Po tym jak link do promocji zostanie wysłany na urządzenie mobilne konsumenta, można w niego wejść i zrobić zakupy. Rozwiązanie jest również istotne dla marek, ponieważ pozwala im ocenić, ile osób wchodzi w interakcje z ich produktami i kupuje je bezpośrednio poprzez Google Ads

YouTube podaje, że nowa funkcja to dopiero początek o wiele większego przedsięwzięcia. W dłuższej perspektywie serwis planuje sprawić, żeby reklamy na telewizorach były „bardziej pomocne dla oglądających i bardziej angażujące dla marek”.

Serwis zauważył również, że wspomniane „rozszerzenia marki” to pierwszy krok, który ma pomóc zmienić reklamy w jeszcze bardziej interaktywne, z nowym wachlarzem funkcji.

Zgodnie z obecnymi informacjami, brand extensions ma zostać udostępnione pod koniec tego roku, jednocześnie na całym świecie.