Zoom
fot. Unsplash.com

Zoom trafia na inteligentne wyświetlacze

Zoom oficjalnie ogłosił, iż aplikacja do wideorozmów zaczyna wspierać inteligentne wyświetlacze od Facebooka, Amazona i Google. Nowa funkcjonalność pojawi się na wspomnianych sprzętach maksymalnie do końca roku.

Jedna z najpopularniejszych platform do wideokonferencji pojawi się na inteligentnych wyświetlaczach Facebooka, Amazona oraz Google. Zoom oficjalnie ogłosił, iż Portal doczeka się nowej funkcjonalności jeszcze we wrześniu, a przed końcem roku aplikacja Zoom trafi także na Echo Show 8 oraz ekrany obsługiwane przez Google.

Zoom from Home na większej ilości sprzętów

W lipcu 2020 roku, Zoom uruchomił inicjatywę Zoom from Home mającą na celu zwiększenie dostępności oprogramowania pomagającego w wideokonferencjach. Pierwszym produktem było DTEN ME przeznaczone dla profesjonalistów. To, na co czekają przeciętni użytkownicy to jednak wsparcie dla inteligentnych ekranów wielu marek. Zoom jednoznacznie rozszerza swoją dostępność na przestrzeń konsumencką i nie może na tym wyjść inaczej, jak tylko dobrze.

Każdy z inteligentnych ekranów będzie wchodził w interakcję z komunikatorem Zoom na innym poziomie. Dla przykładu: Portal od Facebooka wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji pomagające w wykrywaniu użytkownika i obracaniu kamerą. Dzięki integracji z portalem, osoba nie będzie musiała siedzieć cały czas przed kamerą. Połączenie kalendarza z Alexą czy Asystentem Google pozwoli na wprowadzanie komend przy pomocy głosu.

Zoom
fot. Zoom

Wykorzystanie komunikatora Zoom wzrasta

Zoom przeżywa prawdziwy, złoty okres – który napędzany jest przez światową pandemię koronawirusa. W grudniu 2019 roku z aplikacji korzystało 10 milionów użytkowników dziennie. Parę miesięcy później, w kwietniu 2020 roku było to już ponad… 300 milionów. Ludzie używają komunikatora Zoom nie tylko do pracy, ale również do imprez oraz wirtualnych spotkań.

W odpowiedzi na rozwój Zooma, zarówno Google, jak i Facebook zwiększyły swoje działania w celu utworzenia alternatywnych rozwiązań do wideokonferencji oraz rozmów.

Jedyną marką, która nie obsługiwała wideokonferencji na swoich inteligentnych ekranach był Amazon.