iRobot Roomba i7

Już pół miliona iRobotów sprząta polskie domy

W streszczeniu raportu o IoT w Polsce, przygotowanego przez Związek Cyfrowa Polska, znalazła się informacja o tym, że roboty odkurzające to obecnie jedne z najpopularniejszych urządzeń inteligentnych, jakie znajdują nabywców w naszym kraju. Dane przedstawione przez iRobot stanowią idealne potwierdzenie tej informacji. Kupiliśmy już pół miliona odkurzaczy, wyprodukowanych przez tego producenta.

O tym, jak szybko wzrosła popularność robotów sprzątających w ciągu ostatnich lat, dobitnie świadczą dane o rozwoju sprzedaży iRobot w Polsce. Na przestrzeni lat 2004-2010, sprzedano ich w Polsce zaledwie 50 tysięcy. Od 2011 do 2020 roku – kolejne 450 tysięcy. Roboty odkurzające szturmem zdobywają nasze domy, czemu, skądinąd, trudno się dziwić. To bardzo wygodne urządzenia, które wyręczają nas w jednej z najbardziej nielubianych prac domowych – odkurzaniu, a niektóre również w mopowaniu podłóg.

iRobot

Polska nie jest wyjątkiem

Szybki wzrost popularności robotów sprzątających nie jest jednak trendem wyłącznie polskim. Obserwować go można niemal na całym świecie – wszędzie tam, gdzie, odkurzacze, takie jak te produkowane przez iRobot, trafiły na półki sklepowe. Łącznie z 2020 rokiem, iRobot sprzedał 30 milionów odkurzaczy, z czego 500 tysięcy w Polsce. Jak na stosunkowo nowy segment urządzeń AGD – dane robią wrażenie!

O słowo komentarza do osiągniętych wyników, pokusił się członek zarządu firmy, będącej oficjalnym importerem urządzeń iRobot do Polski, DLF:

Z marką iRobot współpracujemy od 16 lat i niezmiernie cieszy nas jej rynkowy sukces na
rynku globalnym. Wspólnie, konsekwentnie pracowaliśmy nad popularyzacją kategorii
robotów sprzątających przeznaczonych do użytku domowego. Działania te w połączeniu z
produktem wysokiej jakości oraz dbałością o najwyższy poziom jakości obsługi przed i
posprzedażowej, przyniosły wymierne efekty. Poza dynamiką sprzedaży, iRobot cieszy się
mianem najbardziej pożądanej marki wśród robotów sprzątających i jednej z
najpopularniejszych marek w kategorii urządzeń do odkurzania. To niezwykłe osiągnięcie,
zważywszy na fakt, że w 2012 roku rynek tej kategorii produktowej wart był 3 mln PLN, a
szacujemy, że pod koniec roku wartość rynku będzie oscylowała w granicach 400 mln PLN.
Kategoria robotów sprzątających stanowi wartościowo około 25% całego rynku odkurzaczy
w Polsce, a w ostatnim kwartale może sięgnąć 30%. Te imponujące wartości nie byłyby
możliwe do osiągnięcia bez stabilnych podstaw struktur naszej firmy i współpracy z rzetelnymi
partnerami handlowymi.

Arkadiusz Grochowski, członek zarządu DLF sp. z o.o.,
dyrektor ds. sprzedaży i marketingu
iRobot 500 tysięcy