Aplikacja mobilna dla klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo doczekała się kolejnej wersji. Wbudowany asystent głosowy zyskał kolejne funkcje, a sporo nowych opcji pojawiło się również w menu.
Jeszcze kilkanaście lat temu, obsługa rachunków bankowych możliwa była wyłącznie w placówkach, korzystając z usług doradcy w okienku. Później, okienko w placówce zastąpiło okienko przeglądarki internetowej. Ilość dostępnych usług w bankowości internetowej sukcesywnie rosła, dzięki czemu wizyty w oddziałach banków, dla większości ich klientów, przeszły do historii.
Kilka lat później, w kieszeniach użytkowników bankowości internetowej pojawiły się smartfony, a wraz z nimi, aplikacje mobilne do obsługi konta, początkowo, o bardzo ograniczonej funkcjonalności. Z biegiem lat i nasilaniem trendu mobile first różnice między obsługą w aplikacji, z poziomu przeglądarki internetowej i w oddziale zacierały się coraz bardziej.
Kolejnym etapem, który znacząco przyspieszył rozwój bankowości zdalnej, okazała się być pandemia SARS-CoV-2. Banki, z uwagi na rygorystyczne obostrzenia sanitarne, chcąc nie chcąc, by utrzymać obrót, musiały przeprojektować swoje procesy na w pełni zdalne.
Nie inaczej działo się w przypadku aplikacji IKO PKO Banku Polskiego, która dziś jest jednym z najpopularniejszych narzędzi tego typu w Europie. Jej ostania wersja, oznaczona numerem 3.128, właśnie trafiła do Sklepu Google Play. Jakie nowości znajdą w niej klienci PKO BP i Inteligo?
Asystent może więcej
Kilka miesięcy temu, do funkcji dostępnych w IKO dołączył asystent głosowy, pozwalający na sterowanie aplikacją bezdotykowo. Nowa wersja aplikacji, rozszerza jego możliwości o kolejne funkcje: zmianę limitów dla kart debetowych i kredytowych oraz zlecenie spłaty karty kredytowej.
Większa kontrola nad danymi
W IKO pojawiła się również zakładka Moje dane, dotychczas dostępna wyłącznie w serwisie iPKO. Przy jej pomocy, można sprawdzić, czy dane w banku są aktualne, zmienić adres e-mail i włączyć lub wyłączyć zgodę marketingową.
IKO dla iOS – nowe skróty dla Siri
Aplikacja IKO dla systemu iOS, również doczekała się odświeżenia. Pogłębiono integrację z asystentką Siri, dzięki czemu, przy jej pomocy, można wydawać następujące polecenia:
- „Hey Siri, Talk to IKO” – uruchomisz Asystenta głosowego
- „Hey Siri, Talk to IKO – transfer” – wywołasz przelew
- „Hey Siri, Talk to IKO – Blik” – dostaniesz kod BLIK
- „Hey Siri, Talk to IKO – history” – sprawdzisz historię konta
Nowości w IKO zachęcają do szybkiej aktualizacji aplikacji do najnowszej wersji. Warto spróbować, co oferuje teraz.