Gdybym miał dziś kupić gogle wirtualnej rzeczywistości, to prawdopodobnie wybrałbym Oculus Quest 2. Urządzenie to wydaje się idealnie skonstruowane pod moje potrzeby — choć nie są to gogle bez wad.
120 Hz w Oculus Quest 2 jeszcze w tym miesiącu!
Największym mankamentem Oculus Quest 2, bez wątpienia, jest częstotliwość wyświetlanego obrazu. Gdy rok temu model tych gogli VR debiutował na rynku, sporo osób z niepokojem spoglądało na jedynie 72 Hz odświeżanie obrazu, które wypadało dość blado na tle konkurencji.
Jednak jakiś czas później (po udanych testach dla chętnych), 90 Hz na stałe zawitało do Quest 2. Bądźmy jednak szczerzy — dziewięćdziesiąt herców w goglach VR to jedynie niezbędne minimum, a nie standard, tak więc posiadacze najnowszego Oculusa oczekiwali jeszcze większej płynności.
Tym bardziej, że już od kilku miesięcy wiadomym było, że Oculus Quest 2 korzystają z paneli obsługujących nawet 120 Hz, które do tej pory były sprzętowo ograniczane. To nareszcie się zmieni i to już w tym miesiącu, za sprawą trybu eksperymentalnego gogli.
Facebook oficjalnie potwierdził, że Quest 2 wzbogaci się o tryb 120 Hz w jednej z najbliższych aktualizacji. Zwiększona liczba herców będzie na razie dostępna tylko dla chętnych, ale najpewniej w niedalekiej przyszłości tryb ten na stałe zawita do gogli, tak samo, jak miało to miejsce z 90 Hz.
Budzi to jednak pytanie, czy mobilne podzespoły Oculus Quest 2 poradzą sobie z tak dużą ilością wyświetlanych klatek na sekundę? Pewnie w kilku bardziej zaawansowanych grach może być z tym problem, ja jednak uważam, że lepiej, żeby twórcy gier mieli możliwość opcjonalnej obsługi 120 Hz.
No i nie zapominajmy o graczach korzystających z Questa 2 jak ze standardowych gogli VR, podpinanych do PC przy pomocy specjalnego kabla (Oculus Link). Z taką funkcjonalnością i ceną, Oculus Quest 2 mogą stać się bezkonkurencyjne na rynku gogli wirtualnej rzeczywistości.
Ostatnia niepokojąca kwestia, to czas pracy na baterii. Ten z pewnością zauważalnie będzie mógł się skrócić, ale wydaje mi się, że w tym przypadku zwiększony komfort graczy w pełni będzie tę niedogodność rekompensował.