Huawei wraz z firmą Arcfox wprowadza na rynek swój pierwszy samochód elektryczny z zestawem funkcji do autonomicznej jazdy. Firma zdaje się więc eksperymentować na kolejnym polu, na którym mogłoby zarobić konkretne pieniądze.
Samochód o nazwie Arcfox aS HBT jest pierwszym samochodem w pełni wyposażonym w Huawei HI – kompletne, inteligentne rozwiązanie motoryzacyjne oparte na systemie HarmonyOS. Oprócz tego, Huawei w przypadku Arcfotx aS HBT jest odpowiedzialny za dostarczenie modułu do połączenia z sieciami bezprzewodowymi nowej generacji 5G. Konstrukcja ma trafić do sprzedaży od 17 kwietnia i zaoferuje klientom możliwość wykorzystania autonomicznej jazdy trzeciego poziomu.
Huawei będzie chciało zainwestować w autonomiczne auta?
Nowy samochód, którego współtwórcą jest Huawei korzysta z czujników LiDAR, które mają zapewnić pomoc podczas wykorzystywania technologii autonomicznej jazdy. Tak jak wspomniałem wyżej, w tym przypadku chodzi o poziom trzeci autonomiczności, czyli wspomaganie kierowcy, a nie pełne, samodzielne prowadzenie się pojazdu.
Co ciekawe, Huawei pomimo ścisłej współpracy z Arcfox nie ma zamiaru tworzyć własnego samochodu. Chińczycy na ten moment są zainteresowani sprzedawaniem swoich technologii obecnym producentom pojazdów. Z drugiej strony, obok Huawei intensywnie pracuje jednej z jego większych rywali – firma Xiaomi. Chińczycy podzielili się ostatnią informacją, iż będą rozwijali swoje elektryczne auto od podstaw.
Po nałożeniu przez USA sankcji na Huawei, chińska marka nie tylko zawiązała sojusz z innymi, krajowymi producentami, ale również szuka coraz to nowszych miejsc, w których mogłaby zarabiać pieniądze.
Interaktywny system Huawei trafi do samochodów 18 różnych producentów. Wszystko to oczywiście w pakiecie z łącznością 5G.