Po premierze nowego, inteligentnego głośnika z serii IKEA SYMFONISK, która powstaje we współpracy z firmą Sonos, zastanawialiśmy się, kiedy i w jakiej cenie trafi do Polski. Oficjalna strona sieci sklepów IKEA rozwiązała te wątpliwości – głośnik wyglądający jak obraz jest już dostępny w Polsce, w cenie niższej, niż można było się tego spodziewać.
To ramka? Obraz? Głośnik? A może wszystko w jednym?
Pomysł na nowy głośnik z serii IKEA SYMFONISK od jakiegoś czasu wzbudzał szersze zainteresowanie. Wszystko dlatego, że choć to typowy głośnik, służący do wypełnienia dźwiękiem przestrzeni pokoju, w którym zostanie umieszczony, wygląda bardzo nietuzinkowo. Na pierwszy rzut oka wcale nie wiadomo, że pod obrazem zawieszonym na ścianie, albo postawionym na półce, kryje się niezbędna elektronika, by uczynić z pozornie zwyczajnie wyglądającego obrazu, inteligentny głośnik.
To jeden z lepszych sposobów na to, by cieszyć się brzmieniem ulubionych utworów także w tych pomieszczeniach, do których głośnik, w swej typowej formie, w żaden sposób nie pasuje.
Im więcej, tym lepiej
Umieszczenie w pokoju jednego głośnika IKEA SYMFONISK sprawia, że możemy słuchać muzyki za pośrednictwem aplikacji dostarczanej przez Sonos, bądź technologii Apple AirPlay 2, jednak im więcej głośników znajdzie się w pomieszczeniu, tym lepiej. Dla przykładu, wystarczy wyposażyć się w dwa głośniki-obrazy, by móc spiąć je w parę i słuchać dźwięku stereo.
Ile to kosztuje? Mniej niż mogło się wydawać
Podczas oficjalnej, światowej premiery najnowszego głośnika IKEA dowiedzieliśmy się, że jego sugerowana cena to 199 dolarów amerykańskich. Po uwzględnieniu kursu walut i lokalnych podatków, mogliśmy spodziewać się, że w Polsce przyjdzie nam zapłacić za niego około 950-1000 złotych. Tymczasem cena wcale nie okazała się tak wysoka. Głośnik-obraz IKEA SYMFONISK sprzedawany jest w Polsce w cenie 799 złotych.
Chętni wyposażyć się w to ciekawe akcesorium mogą składać zamówienia w sklepie internetowym IKEA, bądź udać się do jednego ze sklepów stacjonarnych. Oczywiście, po wcześniejszej weryfikacji, czy głośnik dostępny jest właśnie w tym sklepie, do którego się wybierają.