Różnorodność asortymentu, jakim na rynku chińskim handluje firma Xiaomi może zadziwiać. W swojej ofercie ma, między innymi, inteligentną pralkę. Ta właśnie doczekała się odświeżonej, ulepszonej wersji.
Pralki współpracujące z asystentami głosowymi są od niedawna dostępne w ofercie wielu producentów, przez co produkt Xiaomi nie stanowi tu większej innowacji. Kluczowym atutem jest, jak zwykle w przypadku chińskiej marki – cena. W Polsce koszt inteligentnej pralko-suszarki to, na obecną chwilę, co najmniej 2 tysiące złotych. Nowość chińskiego giganta będzie kosztować w przeliczeniu…niecałe 300 dolarów – to robi różnicę.
Xiaomi Mijia Internet Washing Machine & Dryer 1C
Pełna nazwa pralki chińskiego producenta jest nieco przydługa, dlatego w dalszej części pozwolę sobie nazywać ją po prostu pralką Xiaomi. Urządzenie, które na półki chińskich sklepów trafi już 9 kwietnia, z pozoru wygląda jak zwykła, ładowana od frontu pralka, z eleganckim interfejsem dotykowym ukrytym w panelu z hartowanego szkła. Bęben pozwala zmieścić, podobnie jak w przypadku poprzednika, 10 kg prania. Atutem odświeżonej wersji są mniejsze wymiary, na czym ucierpiała jednak średnica otworu, przez który ładujemy pranie. Na szczęście – tylko lekko ponad centymetr (z 480 mm na 468 mm).
Pralka Xiaomi oferuje 22 tryby prania, maksymalną prędkość wirowania 1400 obrotów, a dzięki funkcji suszenia nasze ubrania powinny być delikatne w dotyku i pozbawione zagnieceń.
Mimo sporych możliwości, pralka Xiaomi z pewnością nie zrujnuje budżetu domowego – zużycie typowego cyklu prania to 0,873 kWh.
Gdzie tu inteligencja?
Dlaczego pralka Xiaomi to urządzenie inteligentne? Przede wszystkim dzięki możliwości obsługi z poziomu aplikacji mobilnej – Mijia App. Pralką sterować można również za pośrednictwem asystenta głosowego Xiaomi – XiaoAI.
Największa wada? Łatwo się domyślić
AGD, które właśnie zaprezentowało Xiaomi to bardzo ciekawe rozwiązanie, które w swojej cenie z pewnością znalazłoby wielu nabywców na całym świecie. Problem w tym, że firma raczej nie będzie zainteresowana sprzedażą swojej pralki poza rynkiem chińskim. Ten z całą pewnością, bez większych problemów, szybko wchłonie cały asortyment który trafi do lokalnych sklepów.
Nam pozostaje wybierać spośród sprzętu dostępnego na miejscu. Tego nie brakuje, choć powiedzmy sobie szczerze – mógłby być tańszy.