Miejskie rowery w stolicy zostaną odświeżone. Wiele pozytywnych zmian czeka Veturilo i jego obsługę. Montaż nowych stojaków już się rozpoczął! To koniec elektrozamków.
Stojaki rowerowe i ograniczenia wandalizmu
Warszawa przygotowuje się na sezon rowerowy i instaluje trzy tysiące stojaków rowerowych. Tworzy dzięki temu rowerowe parkingi, dostępne w 300 lokalizacjach. Stojaki zostały tak skonstruowane, aby możliwe było zaparkowanie zarówno rowerów, i to nie tylko Veturilo, ale również hulajnóg elektrycznych. Końcowa liczba dostępnych dla warszawiaków rowerów ma sięgać 5,5 tysiąca.
Dzięki zmianom wprowadzonym przez stolicę, wypożyczanie rowerów ma być dużo łatwiejsze i ograniczać próby wandalizmu. Użytkownicy nowych rowerów miejskich nie będą już musieli przypinać rowerów bezpośrednio, gdyż od teraz tylne koło wyposażone zostało w zamek blokujący.
Obsługa Veturilo tylko przez aplikację
Nowością jest również podstawowa obsługa, która będzie możliwa tylko i wyłącznie poprzez aplikację, co oznacza, że całkowicie porzucono pomysł montowania terminali płatniczych. Veturilo ma mieć teraz przeprojektowaną i odświeżoną aplikację, której obsługa będzie dostępna w wielu językach. Alternatywnym rozwiązaniem ma być także Miejskie Centrum Kontaktu.
Instalowane nowe stacje przybierają teraz inną formę, której podstawą są stojaki w kształcie odwróconej litery „U”, które zostały wyposażone w GPS, dzięki czemu w łatwy sposób będzie możliwe oznaczenie obszaru stacji. Nowe rowery miejskie będą bardziej wytrzymałe w porównaniu do swoich poprzedników. Będą wyposażone w bagażnik i duże koła, a także blokadę na koło i odbiornik GPS. Jak wynika z informacji, 10% z nich będą to modele elektryczne.
Warszawski ratusz podpisał umowę na obsługę systemu rowerów już w czerwcu, a do przetargu zgłosiła się zaledwie jedna firma Nextbike GZM, która stała się operatorem tej usługi aż do 2028 roku. Nowy operator zobowiązał się do naprawy zepsutych rowerów w czasie 12 godzin od zgłoszenia usterki. Nowa odsłona systemu i rowerów ma ruszyć już 1 marca br.