Firma Inworld powołała do życia platformę, dzięki której możliwe jest tworzenie inteligentnych, interaktywnych postaci AI. Możliwe jest zarówno tworzenie np. fikcyjnych bohaterów gier, jak i rozmowa z klonami znanych osób.
Sztuczna inteligencja do naśladowania ludzi
Na rynku pojawia się coraz więcej rozwiązań umożliwiających tworzenie cyfrowych ludzi – botów zdolnych do naśladowania ludzkiego zachowania, wyglądu i mowy – do najróżniejszych zastosowań. Od pisania realistycznych postaci pobocznych, przez wirtualnych modeli i asystentów głosowych po cyfrową obsługę klienta. Firma Inworl wynosi jednak te rozwiązania na nowy poziom, prezentując ogólnodostępną platformę do tworzenia inteligentnych rozmówców.
Serwis umożliwia, bez znajomości kodowania, tworzenie własnych postaci np. do gier napędzanych AI, z w pełni ukształtowanymi osobowościami. A jeśli chcemy porozmawiać z dobrze znaną postacią, żywą, martwą lub fikcyjną, możemy po prostu wpisać adres URL jej strony w Wikipedii, by system sam wczytał te informacje i stworzył na ich podstawie bota do rozmowy.
System jest bardzo rozbudowany. W kreację AI można wejść naprawdę głęboko, opisując osobowość bohatera, jego motywacje, słabości, historię życia, tendencje emocjonalne, zainteresowania… Możliwe jest także załadowanie konkretnych faktów i danych lub zaimportowanie wiedzy, która jest wspólna dla grup postaci np. w świecie gry. Można wyznaczyć konkretne cele lub zadania, które muszą wykonać, lub wyznaczyć motywacje, które skłonią ich do zrobienia określonych rzeczy. Można wybierać spośród wielu głosów i stylów dialogów, a także zapewniać wstępnie ustawione interakcje, które pomogą sterować sztuczną inteligencją w odpowiedziach.
Postacie jak żywe
Platformie daleko jeszcze do ideału. Animacje twarzy są sztuczne. Głosy są w różnym stopniu stłumione i robotyczne. Ponadto postacie mają tendencję do mówienia o wiele za dużo i często nie reagują na przerywanie. To wszystko jednak problemy, nad którymi twórcy oraz studia animacyjne pracują w pocie czoła. Z drugiej strony w interakcji werbalnej nie ma praktycznie żadnych opóźnień, a prowadzone konwersacje są głębokie i „żywe”.
Jednocześnie należy pamiętać o zagrożeniach – niezależnie od tego, jak bardzo może się wydawać, że rozmawia się z nieszkodliwą postacią z gry, tak naprawdę jest to dialog z korporacją, a wszelakie dane, prywatne lub nie, będą zapisywane i potencjalnie wykorzystane.