Cyfrowy rozmówca AI (Źródło:d-id.com/api)
Cyfrowy rozmówca AI (Źródło:d-id.com/api)

Nowy interfejs AI umożliwia rozmowę z łudząco realnym, cyfrowym „człowiekiem”

Izraelska firma D-ID tworząca unikalne doświadczenia AI zaprezentowała nowy interfejs API do czatowania, umożliwiający rozmowę twarzą w twarz z cyfrowo wygenerowaną osobą.

AI coraz bliżej do skopiowania człowieka?

Rozwój sztucznej inteligencji szaleńczo pędzi do przodu. Coraz więcej firmy chce zaprząc narzędzia AI do swoich istniejących produktów lub tworzyć całkowicie nowe, innowacyjne rozwiązania. Niekończący się serial? Jest. Wygadany klon Mikołaja Kopernika? Jest. Humorzasty, kosmiczny asystent? Jest. Czy możliwe jest jednak, by AI perfekcyjnie skopiowała wygląd i zachowanie człowieka? Izraelska firma D-ID oraz jej nowy produkt sugeruje, że od tego celu możemy być wcale nie tak daleko, jak nam się wydaje.

Firma ogłosiła uruchomienie nowego interfejsu API, umożliwiającego rozmowę z cyfrowym człowiekiem sterowanym AI. Usługa przeznaczona jest dla przedsiębiorstw, w celu budowania marki i lepszej obsługi klienta. Założeniem API jest zapewnienie „ludzkiego” interfejsu dla chatbotów. Dzięki nowym możliwościom przesyłania strumieniowego w czasie rzeczywistym i technologii zamiany tekstu na wideo, klienci mogą zintegrować moc dużych modeli językowych, takich jak GPT-3 i LaMDA, z ich stronami i usługami w celu zatrudnienia interaktywnych, cyfrowych ludzi.

Cyfrowy rozmówca AI (Źródło:d-id.com/api)
Cyfrowy rozmówca AI (Źródło:d-id.com/api)

W przyszłości obsłuży nas sympatyczny, cyfrowy człowiek

Nowa usługa daje programistom możliwość tworzenia fotorealistycznych asystentów cyfrowych, którzy mogą wchodzić w interakcje z konsumentami w bardziej ludzki i angażujący sposób. To bardzo atrakcyjna propozycja z racji, że chatboty są popularnym sposobem interakcji konsumentów z markami.

Duże modele językowe, jak GPT-3 i LaMDA, zmieniają sposób, w jaki odnosimy się do technologii i wchodzimy z nią w interakcję. Niedługo wszyscy będą mieli własnych spersonalizowanych asystentów i towarzyszy AI. Sprawiamy, że technologia staje się bardziej ludzka, nadając jej twarz i czyniąc interakcję bardziej naturalną. Jestem bardzo dumny z D-ID, które nadal znajduje się w czołówce wschodzącej branży generatywnej sztucznej inteligencji.

Gil Perry, dyrektor generalny i założyciel D-ID

Usługa dostępna jest już do zakupienia na oficjalnej stronie twórców.