Modele wygenerowane przez AI (źródło: Laland.ai)
Modele wygenerowane przez AI (źródło: Laland.ai)

Levi’s będzie reklamował produkty na awatarach tworzonych przez AI

Sztuczna inteligencja pozwoli na zwiększenie liczby i różnorodności modeli, prezentujących produkty marki Levi’s. Wygenerowane modele będą miały różny wiek, rozmiary, odcienie skóry i typy sylwetki.

Sztuczna inteligencja będzie podstawą reklamy Levi’s?

Firma Levi’s rozpoczęła współpracę z firmą Lalaland.ai, będącą cyfrowym studiem mody, generującym modele za pomocą sztucznej inteligencji. Nowa metoda prezentacji produktów ma pojawić się jeszcze w tym roku i, jak twierdzi firma, ma pozwolić na zapewnienie większej liczby i różnorodność modeli.

Modele wygenerowane przez AI dla Levi's (źródło: Laland.ai)
Modele wygenerowane przez AI dla Levi’s (źródło: Laland.ai)

Lalaland.ai zajmuje się tworzeniem awatarów obejmującym całe ciało poprzez generowanie ich z użyciem sztucznej inteligencji od 2019 roku, pozwalając na zaprezentowanie odzieży na osobie w różnym wieku, o różnym typie sylwetki, rozmiarze czy odcieniu skóry.

Każdy klient chciałby oglądać produkty, które odzwierciedlałyby jego samego. W ten sposób, podczas zakupów internetowych, łatwiej ocenić czy dany produkt będzie mu odpowiadał, czy też nie. Zazwyczaj jednak konkretny produkt reklamowany jest na jednej modelce czy modelu, co znacząco ogranicza wyobraźnię klientów. Dlatego też firma Levi’s pragnie zróżnicować ludzkich modeli i pozwolić klientowi na bardziej osobiste realizowanie zakupów, stąd pomysł na wykorzystanie modeli generowanych przez sztuczną inteligencję.

Transformacja cyfrowa i różnorodność modeli przyszłością reklamy marek odzieżowych

Jak twierdzi marka odzieżowa, modele AI najprawdopodobniej nigdy nie zastąpią tych ludzkich, a jej priorytetem jest różnorodność i równość. Firma również zaznacza, że nieustannie poszukuje i wprowadza nowe rozwiązania i innowacje, realizując transformację cyfrową.

Modele wygenerowane przez AI (źródło: Laland.ai)
Modele wygenerowane przez AI (źródło: Laland.ai)

Lalaland.ai twierdzi, że realizacja sesji zdjęciowych jest o 90% dłuższa w porównaniu do generowania modeli przez użycie AI – utworzenie awatarów trwa zaledwie 5 minut.

Levi’s to nie jedyna marka odzieżowa współpracująca z cyfrowym studiem mody Lalaland.ai, które na swojej stronie oznacza również takie firmy, jak Calvin Klein, Tommy Hilfiger oraz Otto Group.