Amazon otworzył sklep Fresh Food, który wykorzystuje zautomatyzowane rozwiązania ułatwiające i przyspieszające proces zakupów. Nad wszystkim czuwa również asystentka głosowa firmy i inteligentne głośniki.
Pierwsza lokalizacja sklepów Fresh Foods marki Amazon została otwarta. Sklep mieści się przy Woodland Hills w Los Angeles i wykorzystuje zautomatyzowane rozwiązania amerykańskiego producenta. Klienci mogą odwiedzać go codziennie od 7 do 22.
Centralnym punktem sklepu stał się Dash Cart od firmy Amazon, który ma sensory oraz inne czujniki skanujące przedmioty wkładane do koszyka przez użytkownika. Po zakończeniu zakupów, stosowna suma jest odejmowana z karty kredytowej połączonej z kontem Amazon.
A to jeszcze nie wszystko.
Amazon wie, że automatyzacja to przyszłość
Koszyk Amazon Dash Cart pozwala na inteligentne skanowanie zakupów oraz praktyczną obsługę bez konieczności kontaktu z kasjerem. W tym przypadku Amazon ogranicza jednak wielkość zakupów. Jeśli nie zmieszczą się one w dwóch torbach, użytkownik będzie musiał podejść do klasycznej kasy.
Jeśli to za mało, w sklepie Fresh Foods znalazły się także stacje Echo Show, w których można poprosić Alexę o wskazanie konkretnego produktu oraz jego miejsca na półce. Oprócz artykułów spożywczych, Amazon pozwala także na odbieranie w swoim sklepie dostaw wykonanych przy pomocy usługi Amazon Prime – tego samego dnia. Sprawa dotyczy także produktów spożywczych.
Obsługa jest więc kompleksowa.
Pandemia wstrzymuje plany firmy
Ze względu na pandemię koronawirusa, Amazon wstrzymał tymczasowo swoją ekspansję w wielu obszarach handlowych – w tym w rozwoju sklepów stacjonarnych. Firma planuje jednak powrót do pełnej wydajności po zakończeniu pandemii oraz prezentację zupełnie nowych technologii usprawniających proces zakupów. Nie tylko tych dokonywanych za pośrednictwem internetu.