Użytkownicy IKO, korzystający zarówno z telefonów z systemem operacyjnym Android, jak i iOS, mogą korzystać z voicebota od początku sierpnia 2020 roku. Asystent głosowy jest wsparciem przy robieniu przelewu do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, ale także na telefon. Oprócz tego sprawdzi stan konta, przeszuka historię konta, doładuje telefon, zapłaci BLIKIEM, spłaci kartę kredytową lub zmieni limity transakcyjne na karcie. Wspieranych głosowo funkcji stopniowo przybywa. Właśnie dodano nową – chodzi o analizę płatności kartą.
Asystent głosowy IKO z nowymi funkcjami
Użytkownicy, korzystający z aplikacji mobilnej IKO, od 2 lat mogą przeprowadzać pewne operacje na koncie za pomocą poleceń głosowych, bez potrzeby klikania kolejnych kroków. Teraz nadszedł moment, kiedy to bank poszerza możliwość asystenta głosowego, dodając do jego umiejętności kolejną funkcję. Tym razem jest to możliwość analizy wydatków kartą u konkretnego sprzedawcy.
Opcja ta działa nawet w przypadku, gdy klient dokonywał zakupów w różnych punktach należących do jednego sprzedawcy. W tym przypadku aplikacja IKO podsumuje te wydatki na poziomie całej sieci. Przykładem może tu być tankowanie auta na różnych stacjach paliw należących do tego samego przedsiębiorcy. Analiza może obejmować różne okresy. Zakres ustalamy sami, np. jeden miesiąc, bądź też cały rok. Można ją wykonać na wszystkich posiadanych przez użytkownika kontach.
Klienci poszukują coraz bardziej innowacyjnych rozwiązań i usług w zakresie zarządzania finansami – mają być proste w zastosowaniu, ułatwiać codzienność, ale także pomóc zaoszczędzić ich czas. Wprowadzając nowe udogodnienia i rozszerzając naszą ofertę, jak w przypadku Asystenta głosowego w IKO, chcemy budować pozytywne doświadczenia wśród klientów i być przede wszystkim partnerem wspierającym ich na co dzień w różnych sytuacjach.
– mówi Dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO Banku Polskim.
Jak wygląda analiza wydatków z asystentem głosowym?
W przypadku, gdy chcemy dokonać analizy wydatków, musimy zadać asystentowi konkretne pytanie, np.: „ile wydałem na stacji X w ubiegłym miesiącu?” lub też wpisać polecenie „pokaż wydatki w Y w ostatnim miesiącu”. Do analizy potrzebne są następujące informacje: nazwa sieci handlowej, cukierni, stacji paliw, restauracji lub innego sprzedawcy. Asystent rozumie język naturalny, więc równie dobrze możemy go zapytać wprost „ile wydaję”.
Analiza, póki co, zawierać będzie tylko wydatki dokonane za pomocą kart płatniczych (debetowych i kredytowych), nie obejmie przelewów wykonanych z konta oraz płatności w obcej walucie. Planowane jest jednak rozszerzenie tej opcji, z możliwością kategoryzowania wydatków, w celu ich porównania.
Dodatkowo analiza będzie mogła dotyczyć następujących typów transakcji, np.: przelewy, możliwość zobaczenia pełnej, szczegółowej listy operacji z danego sklepu oraz analizę i porównanie wydatków u kilku sprzedawców.