Asystent głosowy w IKO teraz jeszcze mądrzejszy

Asystent głosowy w IKO teraz jeszcze mądrzejszy

Aplikacja mobilna dla klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo doczekała się kolejnej wersji. Wbudowany asystent głosowy zyskał kolejne funkcje, a sporo nowych opcji pojawiło się również w menu.

Jeszcze kilkanaście lat temu, obsługa rachunków bankowych możliwa była wyłącznie w placówkach, korzystając z usług doradcy w okienku. Później, okienko w placówce zastąpiło okienko przeglądarki internetowej. Ilość dostępnych usług w bankowości internetowej sukcesywnie rosła, dzięki czemu wizyty w oddziałach banków, dla większości ich klientów, przeszły do historii.

Kilka lat później, w kieszeniach użytkowników bankowości internetowej pojawiły się smartfony, a wraz z nimi, aplikacje mobilne do obsługi konta, początkowo, o bardzo ograniczonej funkcjonalności. Z biegiem lat i nasilaniem trendu mobile first różnice między obsługą w aplikacji, z poziomu przeglądarki internetowej i w oddziale zacierały się coraz bardziej.

fot. PKO BP
fot. PKO BP

Kolejnym etapem, który znacząco przyspieszył rozwój bankowości zdalnej, okazała się być pandemia SARS-CoV-2. Banki, z uwagi na rygorystyczne obostrzenia sanitarne, chcąc nie chcąc, by utrzymać obrót, musiały przeprojektować swoje procesy na w pełni zdalne.

Nie inaczej działo się w przypadku aplikacji IKO PKO Banku Polskiego, która dziś jest jednym z najpopularniejszych narzędzi tego typu w Europie. Jej ostania wersja, oznaczona numerem 3.128, właśnie trafiła do Sklepu Google Play. Jakie nowości znajdą w niej klienci PKO BP i Inteligo?

Asystent może więcej

Kilka miesięcy temu, do funkcji dostępnych w IKO dołączył asystent głosowy, pozwalający na sterowanie aplikacją bezdotykowo. Nowa wersja aplikacji, rozszerza jego możliwości o kolejne funkcje: zmianę limitów dla kart debetowych i kredytowych oraz zlecenie spłaty karty kredytowej.

IKO fot. PKO BP
IKO fot. PKO BP

Większa kontrola nad danymi

W IKO pojawiła się również zakładka Moje dane, dotychczas dostępna wyłącznie w serwisie iPKO. Przy jej pomocy, można sprawdzić, czy dane w banku są aktualne, zmienić adres e-mail i włączyć lub wyłączyć zgodę marketingową.

IKO dla iOS – nowe skróty dla Siri

Aplikacja IKO dla systemu iOS, również doczekała się odświeżenia. Pogłębiono integrację z asystentką Siri, dzięki czemu, przy jej pomocy, można wydawać następujące polecenia:

  • „Hey Siri, Talk to IKO” – uruchomisz Asystenta głosowego
  • „Hey Siri, Talk to IKO – transfer” – wywołasz przelew
  • „Hey Siri, Talk to IKO – Blik” – dostaniesz kod BLIK
  • „Hey Siri, Talk to IKO – history” – sprawdzisz historię konta

Nowości w IKO zachęcają do szybkiej aktualizacji aplikacji do najnowszej wersji. Warto spróbować, co oferuje teraz.