Od samego początku istnienia, Asystent Google nie radził sobie dobrze z zarządzaniem zawartością z kilku różnych kont Google. Dzisiaj postawiono krok w dobrym kierunku – chociaż na razie tylko dla Kalendarza i Meet.
Ok Google, jakie mam dzisiaj spotkania?
Asystent Google, jak bardzo przydatny by nie był, niestety nadal cierpi na kilka problemów. Użytkownicy zwracają uwagę między innymi, na brak możliwości korzystania z wielu kont jednocześnie. Jeszcze jakiś czas temu, największy problem, który trapił wielu użytkowników dotyczył braku wsparcia dla G Suite.
Firmowa wersja usług Google nie była obsługiwana przez Asystenta, co ukazywało się, chociażby, niemożnością podpytania się o zbliżające się spotkania lub ich edycję. Szczęśliwie, firma zmieniła to, a wsparcie dla tego typu kont zostało finalnie dodane.
Cały czas pozostawał jednak problem związany z obsługą wielu kont. Asystent Google był bowiem w stanie zasięgać informacji, o np. wydarzeniach zapisanych w kalendarzu, tylko dla jednego adresu mailowego (tudzież konta Google). Dla osób posiadających np. służbowe i prywatne konta osobno, było to wyjątkowe utrudnienie, ponieważ musieli oni wybierać, na którym z nich aktywować Asystenta.
Asystent Google ze wsparciem dla wielu kont
Mamy jednak dobre wiadomości dla tej grupy użytkowników – Google zaczęło powoli wypuszczać aktualizację dla Asystenta, która rozwiązuje ten problem. Nowa opcja powinna widnieć w ustawieniach aplikacji, jako zakładka „Konta”. Po wejściu w nią będziemy mieli opcję dodania, a następnie aktywowania dodatkowych kont Google.
Po włączeniu, Asystent zapyta się nas również o to, w jaki sposób wyświetlać ma nowa informacje. Wybrać można z dwóch opcji – jedna sprawi, że dane te będą pojawiały się automatycznie, podczas gdy po wybraniu drugiej będziemy musieli zapytać o konkretne konto.
Na ten moment, nowość działa jedynie z wydarzeniami z aplikacji Kalendarz, a także ze spotkaniami zaplanowanymi w Meet. Podobnie jak w przypadku większości usprawnień dla aplikacji, nie wszyscy będę mogli skorzystać z nich od razu, dlatego jeśli jeszcze nie widzicie zakładki „Konta” w ustawieniach Asystenta, musicie cierpliwie poczekać.