Efekty uczenia maszynowego trafią do gry FIFA 22. Ma być realistycznie jak nigdy

Efekty uczenia maszynowego trafią do gry FIFA 22. Ma być realistycznie jak nigdy

Twórcy gier coraz częściej decydują się korzystać z najnowszych osiągnięć technologicznych. Sztuczna Inteligencja sterująca poczynaniami wirtualnych przeciwników to już standard. W grze FIFA 22 zobaczymy z kolei efekty działania algorytmów opracowanych z wykorzystaniem uczenia maszynowego. Wszystko po to, by wydarzenia w grze toczyły się dokładnie tak, jak na rzeczywistych boiskach.

Realizm w grach piłkarskich? Raczej nie

Jako redaktor serwisu Tabletowo.pl kilkukrotnie recenzowałem gry poświęcone piłce nożnej. Wśród nich znalazły się takie pozycje jak PES 2020, FIFA 20, FIFA 21 czy Football Manager 2020. Wszystkim im (poza FMem, który jest symulatorem pracy menadżera) ciężko było przypisać przymiotnik realistyczny. Wiadomo jednak, że z generacji na generacje, producenci gier robią wszystko, by przenieść choć cząstkę rzeczywistych, piłkarskich emocji na ekrany komputerów i telewizorów. FIFA 22 ma być kolejnym krokiem do przodu w tym zakresie.

HyperMotion – uczenie maszynowe udoskonala FIFĘ

Uczenie maszynowe w grze FIFA 22 ma być, w szczególności, widoczne w aspekcie przemieszczania się piłkarzy po boisku i reagowania na wydarzenia podczas gry. Jak informuje producent gry, do opracowania HyperMotion wykorzystano 22 zawodowych piłkarzy, grających na wysokiej intensywności. Do przeszkolenia AI wykorzystano 8,7 milionów ujęć, przedstawiających ustawienie piłkarzy w różnych, boiskowych sytuacjach.

Dzięki HyperMotion przemieszczanie się po boisku wirtualnych sylwetek ma odbywać się zupełnie tak, jak gdyby byli to prawdziwi zawodnicy, przez co gracz otrzyma dostęp do niezwykle wciągającej, angażującej, realistycznej jak nigdy dotąd gry.

FIFA 22 zaoferuje milionom graczy z całego świata możliwość zaangażowania się w uwielbiany sport tak, jak nigdy dotąd. Dla każdego z nich gry FIFA to zupełnie inne doświadczenie. Tym, co łączy wszystkich są wydarzenia na wirtualnych boiskach dlatego cieszymy się, że możemy zaoferować w tym aspekcie głębokie innowacje. HyperMotion całkowicie odmienia odczucia z gry na konsolach nowej generacji i Stadia.

Nick Wlodyka, EA Sports FIFA

Nowość tak, ale nie dla wszystkich

Jak czytamy w zapowiedzi HyperMotion, nowy model przemieszczania się piłkarzy z i bez piłki dostępny będzie wyłącznie na konsolach nowej generacji (Xbox Series X, Xbox Series S, PlayStation 5) oraz w usłudze Google Stadia. Spragnieni nowości posiadacze starszej generacji konsol, niestety, będą musieli obejść się smakiem, albo zainwestować w nowy sprzęt.

Więcej informacji na temat FIFA 22, w szczególności odnośnie cen i dostępności gry, przeczytacie na Tabletowo.pl.