Google chciało poprawić interfejs w swoich inteligentnych ekranach, lecz zamiast tego sprawiło użytkownikom trochę problemów. Niektórzy z nich zgłaszają, że ich urządzenia w ogóle nie chcą się uruchomić. Na szczęście błąd nie jest bardzo poważny i można go w łatwy sposób naprawić.
Ekrany Nest Hub otrzymały nową aktualizację
Google po raz ostatni zmieniło wygląd interfejsu w urządzeniach Nest Hub w październiku 2021 roku. Użytkownicy mogli od tamtej pory skorzystać z dedykowanej szuflady z aplikacjami oraz panelem szybkich ustawień, które można było wysuwać gestem przesunięcia w górę od dolnej krawędzi wyświetlacza.
Użytkownicy nie byli jednak do końca zadowoleni z wyglądu tej funkcji, gdyż wysuwany panel był dzielony pomiędzy aplikacje i ustawienia, a przejście do pełnej szuflady ze wszystkimi dostępnymi usługami wymagało dodatkowego kliknięcia. W związku z tym, wprowadzono zmiany uwzględniające feedback posiadaczy inteligentnych ekranów Nest Hub 2. generacji oraz Nest Hub Max.
Nowa aktualizacja rozdzieliła te dwie funkcje – panel szybkich ustawień wraz z przyciskami do sterowania urządzeniami smart home znalazły swoje miejsce w menu rozsuwanym od góry, natomiast wszystkie zainstalowane aplikacje dostępne są natychmiast w szufladzie wyciąganej od dolnej krawędzi ekranu. Całość przypomina nieco gesty dostępne na smartfonach z Androidem.
Może to być również jeden z kroków w kierunku ujednolicenia portfolio Google i oferowania klientom produktów z prostszym, spójniejszym interfejsem.
Bootloop Nest Huba po aktualizacji? Znamy rozwiązanie
Niestety, aktualizacja do nowej wersji oprogramowania (numer 46.32.13.418036576, Chromecast 1.56.290464) sprawia, że niektóre ekrany Nest Hub nie chcą się uruchomić. Jak zgłaszają użytkownicy, proces ładowania systemu czasami zatrzymuje się na białym ekranie z czterema kręcącymi się kropkami.
Na szczęście nie jest to aż tak poważny błąd, jak można by było się tego spodziewać. By przywrócić poprawne działanie urządzenia, należy odłączyć je od zasilania, poczekać kilka sekund, a następnie podłączyć ekran z powrotem. Po wykonaniu tych czynności, nasz Nest Hub powinien uruchomić się poprawnie, a żadne dane zapisane na urządzeniu nie powinny ulec uszkodzeniu.
Jeśli jednak chwilowe odłączenie urządzenia od prądu nie naprawia opisywanego błędu, należy skontaktować się z działem pomocy technicznej Google w celu ustalenia podłoża usterki.