iRobot

iRobot obiecuje, że naprawi oprogramowanie do odkurzaczy Roomba

Ostatnia aktualizacja:

iRobot potwierdził, iż odkurzacze Roomba borykają się z problemami związanymi z oprogramowaniem. Firma obiecała, że modele takie, jak Roomba i7 oraz s9 doczekają się aktualizacji systemu, która rozwiąże problem. O co jednak chodzi w całej sytuacji?

Według zgłoszeń użytkowników na Twitterze i Reddicie, ostatnia aktualizacja od iRobot oznaczona jako 3.12.8 powoduje problemy z nawigacją odkurzaczy. Jeden z użytkowników opisał swojego robota czyszczącego jako „pijanego” po zainstalowaniu aktualizacji. Roomba uderzała w meble, obracała się w miejscu i wpadała na inne sprzęty bez wyraźnej przyczyny. Niektórzy użytkownicy zgłaszają także, iż ich sprzęty po aktualizacji nie posiadają już skonfigurowanych uprzednio map z zaplanowanym sprzątaniem.

iRobot obiecuje aktualizację

iRobot przygląda się całej sytuacji i jest już jej świadomy. Firma potwierdziła serwisowi The Verge, że odkurzacze Roomba dotknięte problemem doczekają się w najbliższym czasie aktualizacji, jednak nie poznaliśmy żadnej, dokładnej daty premiery nowego kodu. Problem jest taki, iż same odkurzacze nie są w stanie wyczyścić dedykowanej przestrzeni, a także powrócić do swojej stacji ładującej. W tym przypadku praktycznie wszyscy muszą poczekać na aktualizację, która rozwiąże opisywane przypadłości.

Niestety, użytkownicy korzystający z urządzeń od iRobot narzekają także na wsparcie techniczne producenta. W niektórych przypadkach obiecywana aktualizacja oprogramowania nie dotarła na ich sprzęty, pomimo czekania prawie 2 tygodnie.

Wygląda więc na to, że nie można w tej sprawie zrobić nic innego, jak po prostu czekać na działanie ze strony samego producenta. Sprawa wygląda jednak faktycznie, mocno nieciekawie.  

Poniżej stanowisko polskiego oddziału firmy:

iRobot jest świadomy nieprawidłowości, które pojawiły się w ograniczonej liczbie robotów Roomba serii i7 i s9 w wyniku ostatniej aktualizacji oprogramowania. Współpracujemy z klientami, u których wystąpił ten problem, aby przywrócić poprzednią wersję oprogramowania w ich robotach. Ponadto wdrażamy aktualizację, która pozwoli uniknąć podobnych nieprawidłowości w przyszłości. Aktualizacja ta zostanie wdrożona we wszystkich robotach w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Klientów, u których wystąpiły nieprawidłowości, prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta iRobot:
mailowo: [email protected]
telefonicznie:
z telefonów stacjonarnych:
801 88 99 99
z telefonów komórkowych:
+48 58 781 66 62